22 december 2010

Julstressen som försvann... eller...?

Dagens lucka. 22 december
Var är min julstress?? Jag vet inte vad som har hänt. Jag, som brukar ha bilder av Den Perfekta Carl Larsson-julen och stressa ihjäl mig, bryr mig faktiskt inte speciellt mycket alls om julen i år!!?? Skrämmande och förvirrande. ;-)

Det är väldigt skönt att inte behöva känna att det är en massa saker jag måste göra innan julen kommer. Den kommer ju ändå! Det är ju inte som att julen hoppar över oss bara för att vi inte kokat knäck. ;-) Och vips så är den över sen. Och samtidigt är jag lite orolig för att jag kommer bli besviken på mig själv för att jag inte ansträngt mig mer, och för att julafton ska kännas som en vanlig dag. Men det ordnar sig. Jag har ju hela morgondagen till att frossa i julstress och julpanik om jag vill. ;-) Eller så försöker jag hålla mig lugn och fin hela vägen över målsnöret. ;-)

Hur är det med er? Är ni stressade eller lugna nu så här dan före dan före dopparedan? :-)

2 kommentarer:

Evasleva sa...

Det låter ju fantastiskt att inte vara julstressad! Det är faktiskt inte jag heller. Jag inser att det med heltidsjobb och barn inte finns plats att göra allt man vill. Det är bara att ge in på nåt sätt, göra det som känns kul, skippa resten och så får det bli som det blir. Som sagt, jul blir det i alla fall och hur vi upplever den är ju bara upp till oss själva :)
Inte blir det en vanlig dag hur som helst, det tror jag inte :)

Fröken Pyssel sa...

Jag känner ingen julstress alls, mycket skönt :-) Nu är jag ju inte så julig av mig ändå, men bara det att vi ska fira jul hos svärfar och inte behöver ordna en enda maträtt är ju väldigt skönt. Och även om vi hade haft julen här hade det inte blivit så mkt julmat då jag ju är vegetarian. Nä, idag sov jag till 12 (sambon är pappaledig nu) och vid 19.30 åkte jag och köpte några sista juklappar, en halvtimma innan stängning ;-) Imorgon ska jag städa lite, fast å andra sidan kommer städerskan på tisdag. Haha, jag är så otroligt lat ;-)