22 december 2010

Istället för städning - en fågel till granen :-)

I början av december hittade jag den här Holiday Ornament tutorialen av Jessica Jane. När jag satt och gjorde hästarna till julkorten kom jag att tänka på den och testade att göra en egen fågel. :-) Min är lite mer avskalad, eftersom jag inte har några bokstavsstämplar och sen bestämde mig för att inte måla den, utan behålla den vit.

Själva fågeln blev kanske inget mästerverk, men helheten är jag mycket nöjd med. :-)

Sist jag försökte göra en fågel i lera, vilket är måååånga år sen, blev det en säl istället... Och jag tycker nog att den här fågeln också har vissa likheter med en säl. ;-)

Den flygande sälen ;-)

4 kommentarer:

Kiiromi sa...

I like it! och sälar är ju också söta ;)

/Mia :)

Fröken Pyssel sa...

Vilken fin flygande säl :-D

Evasleva sa...

Jag gillar säl-fågeln. Kanske blir det det mest uppskattade pyntet. Ett år gjorde min pappa en ubåt i guldpapper (efter att den där ryska ubåten gått på land på 80-talet). Den hade sen sin givna plats bland vårt julpynt år efter år :)

Charlotte Netz sa...

Supersöt sälgågel, fast likheterna är inte så stora som du ser...
Skönt att höra att du oxå dämpar belysningen och sopar stressen under mattan!
Stor julkram!