02 december 2010

Hej December!

Det är mycket att tänka på nu:

Varför förstår inte M att vi behöver mer julpynt och framför allt fler ljusslingor? Att hoppas att han ska vilja strosa på IKEA för att få inspiration är väl att be om för mycket. ;-)

Finns det någon undre åldersgräns för halkdubbar på skorna? Vill inte slå i svanskotan igen, men jag får väl promenera försiktigt tills jag blir pensionär. ;-)

Är inte hemgjord peppakaksdeg väldigt nyttigt egentligen?? Att plocka bort pasta, potatis och ris var inget problem, men det är värre med den hemgjorda pepparkaksdegen. Den innehåller mycket socker och vitt mjöl och det är ju inte bra. MEN också väldigt mycket smör och kryddor och och inga konstiga tillsatser!! Och det är ju både Bra och Nyttigt!! :-D

Finns det någon övre åldersgräns för att få tro på Tomten? Har insett att ska jag få några julklappar står mitt hopp till Tomten. Vad är det för vits med att vara vuxen egentligen?? Först blir man åksjuk av att gunga, och sen detta! ;-)
(Cathas kommentar nedan om Tomtemor är inte heller helt fel. ;-) )

* * * * *

Det har inte blivit så mycket bloggat ett tag nu. November är alltid en något jobbigare månad. Denna vecka har jag lagt in promenader mitt på dagen och det har hjälpt. 

Jag tycker för det mesta att mörkret är helt okej, men jag räknar verkligen dagarna till att det vänder. När jag och Fröken Löken lyssnat på Luciasånger, de där man hört och sjungit hur många gånger som helst, så känner jag att jag verkligen, verkligen förstår varför vi firar Lucia. Det är bra mörkt nu.

6 kommentarer:

Catha sa...

Du har fel... man ska inte sätta sin tilltro till Tomten ty han är man och behöver också han tydliga instruktioner.

Det är Tomtemor man ska satsa på, och eftersom hon likt andra mödrar jobbar i det tysta utan att ta åt sig äran... är det lika bra att vara sin egen Tomtemor... eller ge tydliga instruktioner.

Jag skickade ett mail med inloggningsuppgifter till en kundkorg jag hade skapat. Det är lagom knivigt för den här familjens hustomte.

Chic&Gi sa...

Kan inte annat än hålla med, på alla punkter. Dagarna flyger iväg, inget hinns med, här har vi ungefär 4 timmars solljus att jobba med, klockan 2 är det mörkt igen. Det är ingen höjdare.. Jo hihi pasta, ris och potatis är LÄTT men det andra.. Jag resonerar så att äter jag bra på dagarna kan jag lyxa på kvällarna, en bra kväll för mig är kvälls snacks bestående av finncrisp med korv eller ost + en halv kaka 86% choklad. Detta går jag alltså ned i vikt av, galet :D

popetotrora sa...

Många funderingar där... :-)

Ja, man blir rätt trött och seg av mörkret. Mörkt när man går till jobbet och mörkt när man går hem. Smart drag att lägga in en lite promenad så du kommer ut i det lilla dagsljus som faktiskt finns!

Men snart vänder det. Blir ljusare och ljusare! :-)

Fröken Pyssel sa...

Bodde du närmare mig skulle vi kunna hänga på Ikea varje dag ;-)

Anna sa...

Man kan verkligen inte ha förmycket julpynt, och julslingor! =D Tänk, min man har inte förstått det heller.. =D

Charlotte Netz sa...

jag brukar tänka att jag är tomtemor och köpa det jag vill ha till mig själv. om tomtemor är trött o ledsen blir det ingen jul så det är ju en väldigt bra anledning att skämma bort sig själv. visst skulle det vara kul om tomtefar kunde överraska, men det kanske är att önska för mycket.
jag gör som du, äter massa socker för att livet blir så mycket sötare och det tänker jag fortsätta med året ut.
kram!