28 december 2010

Bloggen går på sparlåga och jag med

Ingen snö?? Gammal bild. ;-) Men fin himmel. :-)
Det här skrev jag den 16:e december, men det blev sparat som utkast. Det gäller fortfarande:

Tänkte bara titta in och säga att jag lever. ;-) Bloggandet går verkligen på sparlåga nu. Det är inte vad jag planerat, men det är så det blev och är. När jag försökt uppdatera bloggen har jag inte kommit på någonting att skriva om. Visst, det har hänt saker som jag skulle kunnat berätta och jag har gjort en del pyssel som jag skulle kunnat visa, men det inte känts intressant.

Jag har ju varit så vansinnigt trött i ett par månader nu. Och plötsligt lyckades jag lägga ihop 1 och 1: det är ju en alldeles vanlig vinterdepp jag släpar runt på! Promenaderna som jag la in varje jag för ett par veckor sen har hjälpt, så nu känner jag mig bättre. :-)

Under hela den här tiden har det inte saknats vare sig idéer eller vilja, jag har bara inte lyckats samla ihop tillräckligt mycket energi för att genomföra det jag vill. Otroligt frustrerande. Men det är ju bara att acceptera att det är som det är. Orken kommer tillbaka. Den mörka tiden på året är man ju tröttare, och man får mer ork när ljuset kommer tillbaka. :-)

Sen har jag ju inte slutat göra saker helt heller. Men jag har jobbat med sånt kommer att hända nästa år, och därför inte syns nu. :-)

När mörkret kom pratade jag om att jag kände för att gå i ide, och det hade med facit i hand inte varit någon dum idé. :-)

8 kommentarer:

Inga sa...

Jag vet hur det känns. Men det går mot ljusare tider nu.

popetotrora sa...

Så där är det ibland! Ta det lugnt bara så komemr orken tillbaka och säkert lusten att blogga också!

Snart är det nytt år = nya tag! :-) KRAM

Cecilia sa...

Känn ingen bloggpress :) Vi läsare väntar snällt. Du får försöka skämma bort ditt vinterdeppiga sinne med goda teér och fina filmer, det brukar få mig att må bättre iallafall :)
Gott nytt år och god fortsättning!

Kram
Cecilia

Sanna sa...

Hoppas du piggnar på snart gumman! <3

Kul att du gillade julklappen jag sände..det verkar vara många som enbart fått en julklapp men dom kanske kommer senare.. =)

Kraaaaaam
Sanna

Sanna sa...

SV: Ja visst ja, du har redan en utav dessa sötisar du..*avis* ;)

Hoppas du får ett fint nyår..vi går mot ljusare tider nu och du skall se att du snart mår mycket bättre gumman! <3

Kraaaaaam i massor
Sanna

Mokzan sa...

Hang in there, sånt där går ju i vågor, mam får tillåta sig att deppa ihop ibland hur ska man annars veta när man är på topp =)

Just nu är jag trött på att min kropp fungerar dåligt, det känns som det har varit strul hela året, man blir gnällig och trött på det till slut.

Men kanske kommer krafterna åter nu när vi snart går in i ett alldeles nytt och pinfärskt år.

Önskar dig ett mycket energirikt och kreativt 2011 =)

Charlotte Netz sa...

Ta det lugnt. Det kommer ett nytt år =)

Fröken Pyssel sa...

Vad bra att promenaderna hjälpt, det är ett måste för mig för att jag ska slippa vinterdeppen. Hoppas det nya året inleds med massor av energi :-) Saknar dig! Kram