29 december 2010

Be True. Be You.

I går hade jag en dag full med Egentid! M, farmor, farfar och Fröken Löken åkte ut till stugan för att bygga, och jag stannade hemma. Åh, så underbart!! Jag utnyttjade tiden till att måla och lyssna på musik, vilket jag längtat efter länge. Bilden ritade jag upp i förrgår. Ett mål är att så småningom även kunna måla med Fröken Löken i närheten, utan att hon vill ta över min målning, lägga till katter, ekorrar och annat eller helt enkelt bara bryter ihop för att jag kan rita och måla bättre än henne. ;-) (Fast oftast säger hon till mig att hon ritar och målar MYCKET bättre än jag. :-D )

Idag har jag haft feber, huvudvärk och ont i halsen. Inte mycket, men mer än tillräckligt. Blä! Eftersom Fröken Löken inte åkte med ut till stugan idag (för kallt där), så har jag inte kunna lägga mig och sova, men jag har i alla fall tagit det lugnt, och jag har gjort klart (tror jag) målningen.

Fröken Löken var för upptagen med annat för att bry sig. ;-) Hon ska ha fest imorgon, har hon tänkt sig, och hon "har SÅÅÅ mycket att göra" och är en kopia av oss vuxna innan jul. ;-) (Vi andra planerar mer för nyårsafton, men det tycker hon bara är trams. ;-) )

Och så här blev det. :-) Jag stör mig på några saker, men jag tänkte inte berätta vad. ;-)

På flera håll i bloggvärlden har jag läst om att välja Ett Ord för nästa år. Ett ord som kom till mig helt spontant är Själv-Klarhet. Och det var det jag tänkte på när jag målade bilden.

I Själv-Klarhet lägger jag betydelsen att bli tydligare, att lära mig mer om vem JAG är, att kunna formulera det, visa det genom mitt agerande i stort och smått. Inga tvetydigheter och luddiga inlindade saker.

Och klarhet som rent vatten - inte en massa gammal skit som grumlar vattnet och irriterar och försämrar sikten och får det att kännas unket och stagnerat.

Ett alternativt ord är Fokus, för det behöver jag. Och det blir ju lättare att fokusera på rätt saker om det är tydligare och klarare både inuti och runtomkring. :-)

7 kommentarer:

Sanna F sa...

Så jätte fin!!!!
Bra ord du valt också!!!
KRAM KRAM

Inga sa...

Fin bild och underbara ord. Ska nog fundera ut något ord som jag ska tänka på det kommande året. Gott nytt år!

Sanna F sa...

Självklart! :)
Klubben för inbördes beundran!!!
Du är ju så duktig!!!
KRAM

Jenny Bergvall sa...

Men så fin! Urgullig näsa! ;)

popetotrora sa...

Låter som att orken ich inspirationen redan är på väg tillbaka. Härligt! :-)

Fröken Pyssel sa...

Vilken härlig målning, jättefin! Åh, egentid, vilken dröm! :-)

Charlotte Netz sa...

COOLT NYTT ÅR STINA!
Och vilken tur jag har som lärt känna dig.
Hoppas att du mår bättre idag.
Kram!