25 november 2010

Yoga for Crafters

Det är nu ett par år sen jag upptäckte Den Stora Pysselvärlden på internet. :-) Det var under hösten, och halloweenpyssel avlöstes av thanksginingpyssel, som avlöstes av julpyssel. I den vevan såg jag även blogginlägg om yoga for craftes - yoga för pysslare. Jag tyckte det lät liiite överdrivet. ;-) Men insåg sen att för dem som säljer handgjorda saker blir de många pysseltimmar innan julen - många stillasittande timmar - och att det var nog inte så tokigt ändå. :-) Jag var inte själv i behov av något sådant då, så jag glömde bort det.

Jag kom ihåg det igen nu när jag har en lätt nackvärk som inte riktigt matchar min Att Göra-lista. ;-) Så jag letade upp övningarna och ska kolla närmre på dem och be min yogakompis att gå igenom dem med mig. En del av dem gör jag redan. :-)

Yoga for Crafters Part One: Your Poor Neck
Yoga for Crafters Part Two: Stretch Your back
Yoga for Crafters Part Tree: Arms and Wrists
Yoga for Crafters Part Four: Led Stretches

Artiklarna publicerades på en sida som heter Crafting A Green World. Som namnet antyder är det en sida som fokuserar på miljövänligt återbrukspyssel.

Jag hittade även den här Yoga for Crafters-sidan. Har inte hunnit kolla så mycket på den, men den se ut att inne hålla en del länkar till både pyssel, yogaövningar och annat.

2 kommentarer:

Christy sa...

It's just what I need. ;)

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Jaaa, visst behövs det. Ibland (speciellt när jag suttit vid symaskinen för länge) har jag sjukt ont i axlarna :/ Och då gör det ont oavsätt hur jag sitter/står/ligger, det är verkligen hemskt.