16 november 2010

Smyckesvisning av JSDesign

Måndag kväll hade jag himla trevligt. Vill ni veta varför? Klart ni vill! :-D

Jolin, som har JSDesign, kom hit och hade en smyckesvisning. 

 Shoppingsugna vänner och grannar. :-)
 Det var inte så många som kom, men det kändes som om det var många. Fast det kan i och för sig bero på att det kom två klasskompisar till Fröken Löken också. :-D De trivdes som fisken i vattnet både med shoppandet och med uppmärksamheten de fick. ;-) De lekte även bra. Bland annat satte de på musik och lekte dansstopp mitt ibland gästerna. :-D Kan vara det som gjorde att det kändes som om vi var rätt många trots allt. Haha!

Jag köpte ett armband som Fröken Löken ska få i julklapp. :-)

Min värdinnegåva blev två armband som jag hittade i fyndlådan.

Jag är mer än nöjd. :-) De är riktigt tunga och rosa och gult är mina favoritfärger den här hösten. :-)

 
Fröken Löken shoppade också. Ett halsband... 

 och ett armband. :-) Hon somnade nöjd. :-D

Jag somnade också nöjd, för det var riktigt trevligt. :-) Jolin otroligt trevlig och det skulle vara kul att hitta på något tillsammans någon gång. :-)
Och jag kommer definitivt att boka in fler smyckesvisningar med Jolin framöver.

Kika på Jolins bilder på fb-sidan och på hemsidan, för hon gör så otroligt mycket fina smycken i olika stilar. :-)


Lite kuriosa:
Jolin och jag hade kontakt på Familjeliv.se för en massa år sen, men vi träffades aldrig då, fastän vi bodde relativt nära varanda. Och ingen av oss minns vad vi skrev till varandra och hur det kom sig att vi gjorde det. (Och trots arkeologiska undersökningar i min dammiga inbox där har jag inte hittat något!)

Vi flyttade sen båda till Karlstad och jag sa hej när jag sprang på henne på en mässa. Jag såg på nätet att hon började göra smycken, ungefär i samma veva som jag började pyssla allt mer. För något år sen var det en av Fröken Lökens dagiskompisars mamma som började prata om en hon jobbade med, som gjorde smycken och hade smyckesvisningar - Jolin. :-) 

Sen för ett par månader sen pratade jag med en granne om att klädvisningar av barnkläder, något som vi haft rätt mycket av bland grannarna, men som vi börjat tröttna på lite. Då sa hon att gärna skulle vilja gå på smyckesvisning av JSDesign, som hon kände till, om jag skulle ha en sån. Så då var det ju bara att boka in Jolin. :-D

6 kommentarer:

Jolin sa...

Kul att läsa hur våra vägar korsats kors o tvärs!!
Tusen tack för en trevlig kväll igår, det måste vi göra om!!

Kram

Miss Cutiepie sa...

Vad mysigt ni såg ut att ha det och vilka fina smycken! ♥

Livskrafter sa...

Hej där
Så kul att du hittade till min blogg. Känn dig alltid välkommen åter
Nu ska jag kika runt lite här hos dig
Ha det gott och var rädd om dig
Emma

Sanna F sa...

Smycken är kul och fint! :)

Jag gillar kursen, men har inte haft tid att följa den slaviskt. Det som är bra är att man kan ladda ner lektionerna och ha dem kvar i datorn även efter att kursen är slut. Jag har lärt mig massa nya tekniker och fått härliga idéer. Det som är svårast är att hitta tiden att vara kreativ ;)
Hon gör reklam för en ny kurs som ska börja när som helst också.... men jag hoppar nog den just nu så här innan jul. Man behöver ju inte ta på sig ännu mer även om det är roliga saker!
KRAM KRAM

Evasleva sa...

Det röda armbandet skulle jag också vilja få i julklapp :)

Charlotte Netz sa...

gillar det där armbandet som fröken löken nu äger - med lila lekfulla pärlor. ser nästan ut som tyg?
Kul!