09 november 2010

Köpa skor eller Skoångest! - en spännande följetong i allt för många delar ;-)

Jag vet, det här har inget med pyssel att göra, men det är vad som har fullkomligt ockuperat min hjärna det senaste dygnet. Och herre gud vilken cirkus det varit! I korthet:

Lördag - Köpte nya skor. Jättefina och sköna. Allt är bra!

Söndag - Provar skorna hemma. Shit! De känns för stora! Men åhhhh!!! De var ju perfekta i affären. Fast jag jämförde i och för sig bara med ett par som var alldeles för stora.

Måndag - Åker till skoaffären i stan, som hade en mindre storlek. (Vilket inte den andra affären hade). Känns bättre på längden, men lite trånga över foten. (Får mig att känna mig som om jag har Kalle Anka-fötter...) Lägger undan dem till dagen efter. Ägnar kvällen åt att prova de skor jag har hemma. Värsta ångesten!

Tisdag - Åker till stan igen och tar med mig skorna, som nu blivit döpta till Höger och Vänster Sko. Vi minglar i skoaffären med tidigare nämna mindre par. Det vill säga jag provar, känner efter, funderar, byter, provar, känner efter funderar i tre evigheter. Det får ta tid, för jag ska baske mig komma hem med Rätt Skor. Tre expediter blir involverade. Jag bestämmer mig till slut för att byta till de mindre. Damen packar ner skorna, och upptäcker att hon gett mig fel skor. Tur att vi märkte det! Jag tar det nya paret Höger och Vänster Sko och lämnar affären med en ny ångest: Tänk om jag skulle valt de större!! "SLUTA NU!!" skriker den mindre veliga delen av hjärnan som varit nära ett sammanbrott i över ett dygn på grund av allt detta.

Tisdag eftermiddag - Tar fram skorna hemma, provar dem. Hm... konstigt. De känns olika! Men det är rätt storlek på båda... Ser efter inuti skorna, och se! Av någon anledning saknas innersulan på Höger Sko!! Men va f-n!! Den var ju i hela tiden när jag provade skorna i affäen! Börjar nästan skratta, försöker ringa affären, men kommer inte fram på något av telefonnumrena. Bryter halvt ihop och ringer M och ber honom åka till skoaffären och jaga sula. Jag orkar inte tänka på dessa skor mer!! Jag vill kunna använda min hjärna till annat nu!!

Märkligt nog känns det är med att shoppa stövlar inte är min grej. Det gick ju inte så bra förra året heller.

Nu håller jag tummarna för att M får med sig sulan till Höger Sko och att det inte blir några fler avsnitt i den är följetongen!

Det första, större paret.
Där båda hade innersula även hemma. :-P
Jag vill tacka Malin, Camilla och M för allt stöd under dessa dagar. :-D ;-)

* * * * *

Fick nyss ett mms från M i skoaffären:

Hurra!! :-D

7 kommentarer:

Mokzan sa...

Bökigt värre roligare kan man ju ha, men tusan vad snygga dom var =)
Jag vill skriva lite barn&ungdomsböcker typ lite fantasy, jag är ju svag för Harry Potter och älvor och sådant. Började skriva på en för ett par år sedan men sedan kom jag av mig, kanske denna vntern....
Ledig tisdag och onsdag denna veckan, idag har jag samlat alla ärenden jag måste fixa, och ikväll har vi höstens sällskaps spels test med jobbet, jobbar ju i en leksaksaffär. Imorgon ska jag fixa med blogshopen =)

Fröken Pyssel sa...

Jag är väldigt glad att du kommit till ett beslut och jag hoppas att du och lilla vänster och höger ska trivas med varandra framöver :-)

All lycka!
/skosupporten

knyttsak sa...

Åh, jag hatar verkligen att köpa skor, för jag har så små fötter. Det är sjukt svårt att hitta bra och snygga skor i storlek 35. Förbannade vare alla skoaffärer och skotillverkare som inte inser vilka potentiella kunder alla vi 35:or är!

popetotrora sa...

HAHAHA!! Men stövlarna ser väldigt fina ut så det borde ändå varit värt altl besvär. :-)

Jen sa...

They are super cute. I'd say worth it all in retrospect. ;)

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Hihi, jag kan inte låta bli att le lite även om det kanske inte var riktigt meningen ;) Hoppas iaf att det löser tillslut och att du blir nöjd med dom skorna du valt!

Catha sa...

Helt ärligt! Här är shoppingregeln: Vid minsta tvekan eller antydan till missnöje - KÖP INTE!

Det gäller allt, men framförallt skor. Med andra ord... det där är inga pjuck för dig.