04 november 2010

Fröken Lökens Halloweenkalas

Jag har ju inte skrivit om hur kalaset blev. Det blev bra. Och rätt hysteriskt. ;-)

Vårt hem invaderades av dessa hemska men söta varelser. ;-)

Vi bjöd på fika:
Cupcakes

Avhuggna fingrar

Lila! :-)
 Vi bjöd också på glasstårta med fyrverkeri, och trolldryck att dricka.

Vi hade även lite aktiviteter:
de fick stoppa ner händerna i hinkar med olika saker och gissa vad det var (koktspagetti, hårdkokta ägg och kidneybönor)
en spöktunnel som började i trappan, gick genom allrummet på övervåningen och sen in i badrummet där de fick hämta godispåsar i en stor kista (de fick krypa)
en liten tipspromenad (som skulle kommit före spöktunneln)
de hann även med att gå ett varv ute och knacka på hos några grannar
(då var det lugnt och skönt här inne en stund ;-) )

* * *

En gäst vände när han fick syn på sig själv i hall spegeln. Han blev rädd för sig själv. Men han kom in och tvättade bort sminket och sen var allt bra.

Flera av barnen trodde inte att fikat gick att äta och dricka.

En annan gäst sa "jag går hem nu" efter att han fått sin godispåse och så gick han. :-D Men innan dess hade han lagt en gelégroda i ett glas vatten och ställt det i vårt kylskåp. För att den skulle växa. :-D

* * *

Fröken Löken och jag hade tidigare under veckan gjort en massa girlanger. De hängdes upp. Och spindelväv och spindlar.




Och så hann jag göra klart tavlan som Fröken Löken beställt, även om jag inte hittade en bra ram till. (Och nu såg jag att den inte alls var klar. Jaja. Jag får fixa till det sen. :-) )


9 kommentarer:

Anonym sa...

så mycket gott så fina fingrarna vart :))

Monica sa...

Underbara bilder och vilken fantastiskt fin tavla du har gjort! Du ska vara riktigt stolt över din konstnärliga talang :-)
Kram kram!

Fröken Pyssel sa...

Vad roligt! Haha, jag hade blivit galen på spindelnät och grejer i mitt hem, men väldigt väldigt kul för barnen! Och vilka bra lekar! Vilka läskiga små människor ni fick in, speciellt tigern, haha, så söt :-D Barn är för roliga, fatta vad skönt att själv gå på kalas och ta godispåsen och sen bara dra :-D

Camilla sa...

De är väl för söta de små liven :-)
Hoppas Fröken löken blev nöjd med kalaset.

Miss Cutiepie sa...

Vilket jobb ni lagt ned! Underbara dekorationer, skrämmande gott ser fikat ut och för att inte tala om din underbara tavla, blev helt sagolik :) ♥

Ja visst är det kul med ungar man vet aldrig vad dom ska hitta på.. ;)
Kram!

Min vrå... sa...

Vilken fest! så fint du hade gjort. Fingrarna var ju häftigast!

Tack för din fina kommentar på min blogg. Den värmde. Tack.

Kram Elin.

Fröken Pyssel sa...

Har svarat på lite frågor i inlägget om burkarna. För tunna papper som paketpapper funkar vanligt limstift bäst :-)

Charlotte Netz sa...

super imponerad över din energi, kreativitet och kluriga tankegånger...
känner mig både inspirerad men samtidigt trött på mina egna rundgångar=)
Ska testa några av dina funderare. Är livet ett enda frågetecken? Och vart gömmer sig svaren??
Jag kan ju alltid gå tillbaks till att sticka om inget annat händer. Söndags KreativKram

popetotrora sa...

Det låter (och ser ut) som att det blev ett riktigt lyckat Halloweenparty! Vad kul!! :-)