19 november 2010

Det är inte alltid dåligt att vara trött. Del 1. Vad som hände i helgen.

Hjärta av Fröken Löken. Experimentteckning.
Förra helgen sa Kroppen ifrån:

"Lägg dig ner och vila!! NU!!"

Jag lydde och vilade större delen av lördagen. Men Kroppen var uppenbarligen lite orolig över att Huvudet skulle nöja sig med EN dags vila, så den slängde in en liten magbacill också. Inget allvarligt, bara lite lagom effektfullt, som ett hot ungefär:

"Det här är ingenting jämfört med vad jag KAN göra. Du ska vara glad att du slapp kräkas. Om jag var du skulle jag INTE tjafsa emot nu..."

Så jag fortsatte att ta det lugnt. Och varje gång jag stressat upp mig, eller försökt göra mer än jag orkat, har jag känt av ett diffust halsont, som att Kroppen sagt:

"App, app, app! Jag ser allt vad du håller på med! Och det klokaste för dig är att lägga av med det. Annars..."

Alltså jag gillar min kropp, även om det låter som om den kör med värsta maffiastilen just nu. ;-) Jag är väl bara lite trött på att inte orka så mycket. Men mest är jag faktiskt glad över LUGNET, för det har jag längtat otroligt efter. :-)

Inga kommentarer: