18 november 2010

Beautiful Blogger Award


Om man får en Beautiful Blogger Award, då måste det väl inte bara betyda att man är en otroligt intressant person, utan även att man är ovanligt snygg och vacker!? ;-) Ja, så måste det ju bara vara! :-D

Tack Jenny för awarden! Jag tycker att såna här listor är roliga både att läsa och skriva, så det här förgyllde min dag. :-)

Uppgiften denna gång är att berätta sju "onödiga" fakta om sig själv.

1. Jag och Jenny, som jag fått awarden från, gick parallellklasser i högstadiet, men vi kände inte varandra då.

2. Både jag och min bror samlade på glasspinnar när vi var små. Vet inte varför. Och vi gjorde inget med dem. Nu säljer Panduro påsar med sådana pinnar. Jag borde sparat mina och konkurrerat med Panduro. ;-)

3. Jag försöker lära Fröken Löken att plocka undan efter sig, men hon tycker inte att jag föregår med så gott exempel. Så jag försöker lära mig det också. ;-)

4. Tröstar mig allt som oftast med att kaos och förvirring är tecken på att man är på väg mot någonting nytt.

5. När det gäller vilken stil man har, står jag som en vilsen åsna mellan hötapparna Färgglatt & Retro, Färgglatt & kitschigt, Granny chic och Shabby chic. Allt är ju så fint! Men inte ihop. Haha!

6. När jag ser fina handgjorda saker tänker jag inte "undrar vad den kostar?", utan "undrar hur den är gjord?", och är det något jag anser mig kunna göra själv köper jag det oftast inte. ;-)

7. Jag lämnade tillbaka Skorna, och fortsätter drömma om ett par snygga stövlar eller snörkängor, medan jag traskar runt i mina gamla gympadojjor. ;-)

Jag skickar denna award vidare till bloggare som jag är nyfiken på:
Petra / Popetotrora
Jolin / Livet i Böj
Sara / Stickat, spunnet och virkat
Eva / Evasleva
och
Fröken Pyssel (som jag tycker fuskade lite förra gången när hon återanvände gamla svar. Återbruk i all ära, men jag vill ha NYTT ;-) Haha!)

6 kommentarer:

Jenny sa...

Roligt att du gillade din award och självklart är det för att du är så övanligt snygg och vacker!

Rolig läsning, mina barn samlar också på glasspinnar och jag blir mest skrämd när jag inser hur många det är :) Nu finns dock inte samlingen kvar, dom sökte massa användbart matrl på skolan så dom fick vandra dit. Nu sammlas det på lapsyler istället. Må så gott. Kram/ Jenny

tösabiten sa...

Kul läsning med härliga resonemang och ursäkter som förklarar och försvarar förvirring och slarvighet! :)

/Karin "tösabiten"
http://hostosabiten.blogspot.com/

Catha sa...

Det är lungt. Johan har sparat sina glasspinnar. De har ju, som så mycket annat, ett högt affektionsvärde!

Fröken Pyssel sa...

Haha, återbruk som är så hippt :-D

Samla på glasspinnar, haha, bättre än att samla på larver, som jag gjorde när jag var liten ;-)

Jag är förövrigt drottning på att plocka undan, men min sambo kanske kan komma och gå kurs tillsammans med dig och Fröken Löken?

popetotrora sa...

Haha! Vilka roliga 7 saker dukom på! Och att du lämnade tillbaka skorna sen i alla fall... :-)

Och tack för awarden! Jag ska klura ett tag så jag har några grejer att skriva.

Ha det bra!!

Evasleva sa...

Tack! vad glad jag blir :)
Jag ska svara när jag kommer hem i lugn och ro.