24 oktober 2010

Vi har ett kalas att planera!



Ja, nu har jag hittat på en sån där sak som jag vet  kan leda till att jag sätter skyhöga och fullkomligt orimliga mål, stressar upp mig s att jag blir ett vrak, kommer uppleva det som ett misslyckande eftersom jag bara ser det som INTE blir lyckat eller ens gjort alls. Vi pratar om Barnkalas med Tema. Och det är minsann ingen barnlek. ;-) Det här visar även hur jag tar mig an Julen. (Och min och julens komplicerade relation har jag ju nämnt kort tidigare.) Som sagt något jag jobbar med, och som vi därför inte behöver diskutera mer här. ;-)

Hur som helst. Fröken Löken fyllde år för ett par månader sen, och det stackars barnet har ännu inte haft något kalas. Och vi tänkte att nu får det bli NU, för annars blir det aldrig. Sen hade det ju känts bra om jag hade kunnat säga att Halloween-temat var hennes idé. Och jag tror att vi tar och låtsas att det var det. Haha!!

Så Halloween-kalas är det. Efter att ha missat tåget som hette Framförhållning, har jag suttit i lätt panik i helgen och letat idéer och annat på nätet och i böcker. Sen satt jag och sambon och planerade till sent igår och nu har vi fått till en bra ram och struktur på det hela. Så nu ska det fyllas med detaljer. Och det är kul. :-D Sambon kallade mig vid ett tillfälle för "Faster Fiffi" (har man läst boken om Alfons Åbergs kalas förstå man den jämförelsen...), men jag säger bara - det var INTE jag som böjade prata om rökmaskin! ;-) Han rycktes med rätt bra han också. Haha!!

Bilden ovan är en beställning av Fröken Löken. Det ska vara hon i sina nya häxkläder. som hon ska ha på kalaset. :-D Målningen är inte klar, och det är kanske dumt att jag visar upp saker som inte är färdiga, för då får jag för mig att de ÄR klara och så gör jag inte klart dem... Jag få hoppas att det inte behöver bli så. :-)

7 kommentarer:

Mokzan sa...

ohh vad kul med Halloween party, jag tror att jag också hade velat så mycket och haft så mycket idéer att det hade blivit kaos i slutändan.
Det är nog sant det där med att visa bilderna innan de är färdiga, då hade tappat den lilla positiva pressen som man har att man måste ha något att visa upp på bloggen. Är den redan visad så är liksom pressen borta.Hoppas att det blir ett "hemskt" roligt party iallafall =)

Fröken Pyssel sa...

Haha, gud vad jag känner igen mig :-D Har redan börjat fundera på kalas till storasyster och jag måste verkligen skärpa mig. Skrattar också gott åt rökmaskinen :-D Och känner allt för väl igen mig i att inte slutföra saker jag visat upp, åååh, måste skärpa mig!

Michele from Pipi La La sa...

Stina, my computer will not let me translate today! :( But I do want to say thank you for your lovely comment on my blog! ♥

Evasleva sa...

Ta det lugnt!
jag skulle ju i och för sig säkert reagera presic som du. Och det är ju superkul med temaparty men barnen kommer ju mest tycka att det är roligt att få leka och umgås. De bryr sig ju inte om du missar några detaljer. De vet ju inte hur det såg ut i ditt huvud :)

NjutVarjeDag sa...

Men du....., barnen i den åldern tycker det är kul med kalas oavsett hur det är anordnat.
Gör bara så mycket förberedelser så att du fortfarande tycker att det är kul. Det är inte rätt sak att göra sig själv till en urvriden disktrasa för!

Det låter jättehärligt och jag är säker på att det blir ett kanonkalas -men jag vill bara att du ska veta du har makten att sätta gränser, att göra lagom!

Och om den där lille på axeln tycker att du inte gjort tillräckligt så kan jag lova dig att det finns horder av föräldrar därute som enbart är tacksamma om du inte gör värsta-värst kalaset - för dvad måste annars inte de prestera nästa gång;-)

STOR kram
/Anneli

Vitt är vackert sa...

Haha. Jag känner igen mig! Men va KUL det kommer bli med Halloweenfest! Det skulle jag också vilja ordna för min stora.

Så otroligt duktig du är på att måla. Helt fantastiska ansikten. Imponerad!

Kram Ellinor

Miss Cutiepie sa...

Du är så sanslöst duktig!! Du har inte funderat på att börja sälja tavlor och målningar? Jag skulle lätt köpa en eller annan Stina. G! ♥
Skulle passa underbart fint i mitt scraprum, skulle inspirera till storverk ♥