11 oktober 2010

Ritat med sjukt barn

Jag har en känsla av att min kropp säger "Lägg dig ner och ta det lugnt en stund. Läs en bok eller bara vila." Det märkliga är bara att jag på något konstigt sätt fick det till "Ta en chokladbit och sätt dig vid datorn." Mycket märkligt... ;-)

Nu hoppas jag att kroppen bara säger så för att jag stressat upp mig en massa idag, och helt enkelt behöver lugna ner mig. Och inte för att vi fått hem någon ny bacill i huset. Det räcker med Fröken Lökens förkylning (som är av den lindrigare sorten, vilket jag tackar extra för efter förra förkylningen besök på akuten).

Så vad har vi hittat på en dag som denna? Jag vet ärligt tala inte riktigt. Inte så mycket tror jag. Jag har försökt städa pysselrummet och Fröken Löken har haft små projekt för sig. Vi har även ritat tillsammans:

Vem behöver bord?? ;-) Var är min bebis Fröken Löken, och vad är det där för låååångt barn förresten? ;-)

Katten F - fri tolkning av Fröken Löken
Höstprinsessa :-)
Fröken Löken sa "Fiiin! Men varför ritar du så slarvigt?" "Eh, ja, ibland kan man ju göra så." svarade jag lite luddigt. Kan ju inte svara "Därför att om jag rita för fint blir du knäckt över att du inte kan rita likadant." eller "Därför att du kanske kommer att vilja ta över teckningen, eller kanske bestämmer dig för att klippa lite i den. Man kan ju aldrig så noga veta." Man får liksom lägga sig på en lagom nivå. = Bra träning för Perfektionisten. ;-)

2 kommentarer:

Fröken Pyssel sa...

Haha vilken rolig kommentar hon gav dig :-D Men du, det var väl klart att kroppen skulle ha choklad, det var väl det den sa att den ville? *helt oförstående* ;-D Vad gulligt ni målar!

Evasleva sa...

Vad roligt att rita tillsammans!
Jag tycker inte alls att du är slarvid. Jag tycker den var jättefin!! :)