19 oktober 2010

Parasol Craft Issue 4

Det var ett tag sen senaste Parasol Craft kom, så det är lite extra kul att det nya numret, Parasol Craft Issue 4,  har kommit. Den som väntar på något gott... ni vet. ;-)

Parasol Craft är en tidning i pdf-format som är proppfull med inspirerande bilder och artiklar. Tidningen sammanställs av Yasmine Surovec / A Print A Day. I varje nummer får man även med digitala scrapbooking papper och lite annat digitalt godis, gjort av Yasmine. :-)

Fint!! :-D
I sin blogg skriver Yasmine så här om det nya numret:

 Hi everyone! ParasolCraft Issue 4 is finally up! It’s inspired by Sea Faeries, fantasy and vintage nautical themes.

Included are…

Interviews and features such as:
One on One: Promoting Your Work Online
Ask A Lawyer: Questions regarding copyright/intellectual property
12×12 + Notepad Digital Downloads
Tutorial: A Quick & Easy Necklace
Giveaway: A $50.00 gift certificate for The Fabric Bar!

Du köper tidningen för endast $2.50 HÄR. 
 Vill du kika på annat som Yas gör och har gjort tycker jag att ska du ska kolla runt i hennes blogg A Print A Day, besöka A Print A Days arkiv, där det finns gamla inlägg och downloads och även besöka:

 bloggen Cat versus Human. :-)

4 kommentarer:

popetotrora sa...

Vad roligt. Den mäste jag nog köpa!

Nu finns muminkudden uppe för beskådan på bloggen. Och ja, du har läst boken för mycket om du kände igen att det var en muminkudde efter den lilla smygtitten. ;-)

popetotrora sa...

Hej igen,

Kudden är hemsydd av tyg som jag köpt här: www.linasbloppis.blogspot.com.

Hon brukar ofta ha olika sortersmumintyg (såg att hon hade ett i blåa nyanser just nu), så kika in där om du är sugen på en egen muminkudde!

Himmelriket sa...

Härligt med lite tips på ny inspiration,
Tack!!

Mokzan sa...

Hejdu jo jag har köpt mina grejor på pysseltagen.se hon har bra priser. Hon har även stora fjärils stämplar, bla från InkoDo finns det en trästämpel med en fin fjäril i tre storlekar, tyvärr var mellanstorleken slut, precis den jag skulle haft.
Alkohol inken hittade jag först på Youtube där finns många klipp om dem, jag har lagt ut en film på min blogg http://mokzan.blogspot.com/2010/06/textur-tips.html Jag har inte testat dem än men tänkte ha dem canvasmålningar, har köpt både guld, silver och ett par andra färger. Gillar att man kan använda dem på metall och plast osv.
Nu börjar jag känna mig som människa igen, imorgon blir det nog dax för lite pyssel =)