11 oktober 2010

Oj, vad skoj!

Jag har fått en Award av Popetotrora. Jättekul!!:-D


Man ska berätta 7 intressanta saker om sig själv, och sen skicka awarden vidare till 7 andra bloggar man gillar. Då ska vi se vad jag kan komma på. :-)

1. Jag tror att alla sjukdomar är mer eller mindre psykosomatiska, det vill säga att det är stress och annat som ligger bakom att man blir sjuk, får värk etc. Vilket betyder att jag kan säga att till exempel "jag har fått stress i armen" om jag skulle få ont i armen. ;-) (Varpå min sambo bara skakar på huvudet. ;-) )

2. Jag har inget tålamod med mina egna sjukdomar, vill helst vara frisk igår.Och jag blir riktigt skruttig när jag bli dålig. (Det blev en del sjukdomstänk. Det beror på att vi har en förkyld Fröken Löken här hemma. :-) )

3. Har pluggat en massa. Bland annat är jag utbildad lärare (år 1-7), men jobbar inte som det längre.

3. Jag spelade tvärflöjt i 10 år i kommunala musikskolan! Var aldrig speciellt bra. (Varför berättar jag det här? Haha!)

4. Jag har aldrig träffat min morfar, och Fröken Löken har aldrig träffat sin morfar.

5. Jag har väldigt mycket olika slags perioder och har alltid haft. Det har varit jeansperioder, kritstecksrandiga perioden, "bara kjol och klänning"s-perioden och det har varit olika färgperioder och olika pysselperioder. Just nu är jag i en ganska gul & rosa period, men jag vet inte riktigt vad det är för period pyssel- och klädmässigt.

6. Jag vill kunna mycket och avskyr att känna mig okunnig, tycker ofta att det är tråkigt att lära mig saker, för det tar för lång tid. ;-) (Är det bristande tålamod som dyker upp igen?? ;-) )

7. Jag har ett komplicerat förhållande till Julen och glappet mellan min önskejul och verkligheten (och vad jag själv faktiskt orkar med) är större än stort. Helst av allt skulle jag vilja ha en riktig gammaldags Carl Larsson-jul, och jag kan komma på mig själv med att tycka till exempel att det är ett misslyckande att vi har Bil och inte häst och vagn. (Gäller dock bara själva julhelgen.) Jobbar med det där... ;-)

Ja, det var sju saker. Om de var Intressanta vet jag däremot inte. Men de var sju. :-D

Och de 7 superduktiga och lika trevliga bloggare som jag ger en award till är:


Det var svårt att välja bara sju! Hade dessutom tänkt försöka välja bloggare utanför pysselvärlden, men det gick det ju sådär med. ;-) (Klarade en i alla fall! ;-) )

3 kommentarer:

Monica sa...

Hahaha va roligt detta var o läsa :-) Man tackar också för awarden :-) Ska försöka komma på några intressanta saker om mig själv :-)

Väldigt intressant tanke det där med o ge bort värmeljus ja... :-) Håller med dig - varför gör man egentligen det?? Men det är ju så kul att pyssla! :-) Man kanske borde försöka bli lite mer kreativ o komma på något annat o lägga i ;-)

Blending tool är busenkelt! Det handlar bara om att hålla i den lätt och med cirkelrörelser "måla" in det man vill ha distress på. Ju hårdare man trycker desto svårare att få till. Men jag håller själv på o lär mig... :-)
KRam kram!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Jomen det var visst sju intressanta saker :) Kul att veta lite mer om dig! Och tack för awarden... jag ska se om jag lycka skrapa ihop 7 intressanta saker om mig ;)

Fröken Pyssel sa...

Haha, jag är också en periodare, men ojoj, min sambo, herregud.. värre periodare får man leta efter :-D