12 oktober 2010

Ny dyna till Kattens korg

Något som är otroligt bra och effektivt är att börja dagen, eller något annat som ska påbörjas, med att sätta sin intention. Det vill säga att skapa sig en tydlig bild av hur man vill att det ska bli och hur man tänker agera. Ännu mer effektivt blir det om man blundar och ta några djupa andetag först.

Sen kan det ju gå åt pipsvängen i alla fall. ;-) Som idag, då jag såg framför mig hur det här skulle bli den där Effektiva Dagen, som inte blev igår. Men sen vaknade Fröken Löken och likt en trollformel trollade hennes hosta bort mina förhoppningar om en Effektiv Dag.

Men även om jag inte lyckas jobba idag, så kände jag ändå att EN sak ville jag göra klar:

Gammal dyna.
Ny dyna till kattens korg. Hon har fått en gammal korg som stått i min mormors garage, och den gamla dynan luktar inte så gott. 
 
Sagt och gjort. Fram med tyg och skumgummi (som enligt lappen heter Hobbypolyeter, tjusigt).

Irriterad katt - "Måste du ta ett kort till??"
Rita av gamla dynan. Och där kunde jag ha avslutat mitt projekt, för katten var uppenbarligen nöjd med att ligga på den uppitade mallen. ;-)
 
Ny dyna!
  Och sen klippa till, sy ihop, knöla in skumgummin, lägg i korgen, släng gamla dynan och Klart!

Sen kan jag ju konstatera att katten är lika förtjust i att bli fotograferad som Fröken Löken - dvs inte speciellt mycket alls. ;-)

"Jaja. Jag kan GÅ SJÄLV! Du behöver inte putta dit mig! *Hur jobbig kan man vara!!*"
"Eh, tack för att du LYFTE i mig!! *Åh gud vad jobbig hon är! Nu tänker jag ignorera henne och bara GÅ härifrån och hoppas att hon fatta piken!*"
Men få hon själv bestämma är det ju faktiskt så att koren är såhär mysig:

4 kommentarer:

Monica sa...

Hahahaha helt underbart! :-)

Monica sa...

Nämen gud va sött! Hon gillar garanterat hennes nyrenoverade bostad :-)

Inga sa...

Mina katter gillar också trånga korgar. Mina brödfat t ex.

Fröken Pyssel sa...

Haha, gud så roligt, jag känner verkligen igen kroppspråket hos din katt, haha, kan verkligen tänka mig vad missen tänker :-D Vilken mysig dyna!