17 oktober 2010

Mer mormorsfynd och en liten tjuvkik på en Rosa Bandet-auktion

Jag har ju berättat att min mormors radhus håller på att tömmas, eftersom mormor flyttat till en lägenhet, och att en del saker därför hittat hem till oss för att bli lite omhändertagna. Igår när vi hade middag för M kunde jag använda två av sakerna som jag fått.

Dels en gammal underklänning som jag hade under tunikan. Den är ljust, ljust rosa och har ljust lila axelband.

 Och dels en brosch. Jag fick en hel låda med gamla broscher. Denna har ljust lila stenar. :-)

Och så hade mamma och min moster hittat en till plåtburk till mig. Så otroligt fin!! Burkanas burk!! Jag blir glad bara jag ser den. :-D

Så, så, så fin!!! -D

* * * * *

Jag ha även tillbringat en del tid i pysselrummet, och här är en liten tjuvkik på en av sakerna som jag kommer att sälja till förmån för Bröstcancerfonden.Mer info kommer snart! :-)


4 kommentarer:

Lina sa...

Hej igen! Åh, vilken fin brosch! Älskar smycken, både gamla och nya, helst stora. Dessutom älskar jag lila så den broschen är verkligen i min smak. Jag har två Blythe-dockor men skulle gärna ha fler, men de är ju dyra och ekonomin tillåter inte fler just nu. Hoppas den första laddningen broderimönster ska komma upp på bloggen (och i shoppen) till helgen. Har även några klädmönster till Blythe på gång, men de dröjer nog nån eller ett par veckor till. Ser att många av dina länkar hör till mina favoriter också så vi verkar ha en hel del gemensamt. Kul! Är så glad att jag hittade din blogg! Vi hörs! Kram, Lina (Minette&Minou)

Fröken Pyssel sa...

broschen är jättefin men burken, burken, i lööw it! Ska bli så kul att se vad det blir av den där fröken på sista bilden :-)

Mokzan sa...

Ja den där kroppen och det där huvudet, jag har också lyckats få förkylning med feber, men för en gångs skull har huvudet lyssnat på kroppen och blivit hemma från jobbet. Då vi är lite personal på mitt jobb och jag vet att jag sätter någon stackare som skulle vara ledig på pottan om jag sjukanmäler mig så brukar det bli ett par piller och gå till jobbet ändå, men idag sa både kropp och huvud nej. Broschen är underbar, vilka skatter din mormor har i gömmorna. Hoppas febern har gett sig av, ska bli kul att se dina alster =)

eddy sa...

ojojoj vilken fin liten flicka... ska det bli en portmonä månhända? kram på dig