23 oktober 2010

Kursen Art, Heart & Healing & Jag säger Välkommen tillbaka! till mig själv

Ett av mina mål det senaste året har varit att börja rita och måla igen. Men det har tagit emot. Helt otroligt mycket. Jag vågade inte, för jag ville inte misslyckas. När jag var mindre var det det enda jag var bra på, trodde jag i alla fall. Och att misslyckas med det skulle vara att bli totalt värdelös och att bli Ingen. Och det har jag omedvetet burit med mig.

Tack vare kursen Art, Heart & Healing verkar det äntligen ha släppt! Jag är i en lyckobubbla och jag vill bara måla. :-) Jag är lite frustrerad över att jag inte är så bra som jag vill vara, men jag är ändå så jäkla lycklig över att fått tillbaka något som är så otroligt viktigt för mig. Och en så stor del av mig. Jag vet inte om det beror på Tam som håller i kursen, eller att första veckans uppgift passade mig väldigt bra - fast troligast är det en kombination av dem. :-)

När jag pysslar har jag oftast en väldigt klar bild av hur slutresultatet ska bli och sen gör jag det jag ska och det blir som jag tänkt. När jag målar är det helt annorlunda. Jag planerar ingenting. Jag bara gör och går mest på känsla. Det är meditativt och det kan gå hur mycket tid som helst. Jag är helt uppslukad av det jag gör.

Art Journal-målningen ovan är inte klar än. Det ska till lite ord, men jag har inte hittat dem än.

8 kommentarer:

Inga sa...

Jättefin bild! Hoppas orden kommer snart. Jag är nog som du. Gillar att måla men tar mig inte tid för det.

Mokzan sa...

Vad glad jag är (och avundsjuk ;) att du har kommit igång så fint med din målning. Ibland tänker jag att jag ska dra igång en liten studiecirkel eller något i någon av kommunens lokaler, samla ihop ett par kreativa ledare och annonsera om folk vill träffas och måla och inspireras. Jag har faktiskt fått två förfrågningar om det, och jag vet att jag är bra på att inspirera och få igång andra, synd att det inte funkar på mig själv. Men jag är fortfarande för negativ, jag tänker när jag ser dina fina målningar Hon hittade sin målarådra, Jamen hon har DET, det har ju inte jag osv. Ser att du fått fjärils stämplar precis så vill jag också använda mina, vad använder du för färg när du stämplar i målningar, riktig stämpeldyna eller akrylfärg? Jag ser fram emot att se dina fina alster, berätta gärna om dina tekniker =)

Miss Cutiepie sa...

Du är så otroligt duktig, vad kul att du kommit igång igen, ser fram emot fler alster! ♥

Fröken Pyssel sa...

Åh vad roligt! Och den är helt fantastisk den bilden du gjort! Är ltie sugen på att hoppa på kursen i efterhand, men precis som du tar det emot lite. Var jätteduktig när jag var yngre och jag är liksom sämre nu än jag var när jag var 15 :-S Jaja, jag längtar ändå efter att komma igång, vi får se när det blir.

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Fint det blev! Och jag måste erkänna att kursen haft samma effekt på mig... visst är det härligt :)

Charlotte Netz sa...

vad LUGN och harmonisk hon känns. kanske för att du förmedlar det när du nu tagit dig tid att bara vara med färgerna och penseln i din hand.
Gillar allt! Super kul Stina!

Sara sa...

Vackert! Kram

Clara sa...

heja heja, den är jättefin, och så roligt att du hittat tillbaks!
Själv ritar jag VARJE DAG nu. Också en direkt följd av kursen. Kram på dej.