17 oktober 2010

Kroppen vs Huvudet

Man har ett korkat huvud och en klok kropp:

Magen: Du, det känns som att det är lite mycket nu.
Huvudet: Nej då! Det går så bra så!
Magen: Nä men alltså, det KÄNNS verkligen som att det är för mycket att göra. Vi borde inte planerat in så mycket tycker jag.
Huvudet: Äh. Sluta vara så fånig! Det är ju inte alls speciellt mycket jobb! Dessutom är det ju kul, eller hur!? Vi gillar ju det här, du och jag! Vi går ju på "magkänslan"!!
Magen: Ja, jo, men...
Huvudet: Bra! Då säger vi så!
Magen: Jaha, men det KÄNNS...
Huvudet: Ja, men vad BRA att vi har bestämt det här, Tillsammans! :-D Vilket Team vi är!!
...

Huvudet, mumlar lite för sig själv: eh, var kom alla dessa Tankar och grejer ifrån, vart ska jag lägga dem, det är lite svårt att ta sig fram här och vart var det jag skulle...
Magen: Vad sa du?
Huvudet: Va? Jag? Jag sa bara "oj, vad roligt och kreativt det är!" :-D (Puh, det var nära ögat!)
...

Magen snackar lite med lite polare som musklerna i axlarna och nacken, och de försöker också prata med Huvudet, men Huvudet har inte ens tid att lyssna.

Magen går tillslut till chefen, Kroppen.
Kroppen: Jasså, är det dags igen? Har du pratat med huvudet själv?
Magen: Ja. Och nack- och axelmusklerna också, men det hjälpte inte, så vi pratade om att sätta in en spänningshuvudvärk, men ville bara dubbelkolla med dig först.
Kroppen: Jag vet inte... Huvudvärken känns lite uttjatad. Den är visserligen effektiv, men bara kortsiktigt. Jag tror vi får ta något annat. Men vad... Tänk, tänk, tänk! Feber! Det var riktigt längesen. Den tar vi! :-D
Magen: Oki. Tack  för att du lyssnade.
...

Huvudet: Du Magen, Förlåt.

* * * * *

Nu ska jag vila lite, så kanske det inte blir något mer av den här lilla febern. Det är min Plan.
/Huvudet
;-)

7 kommentarer:

Mia sa...

Ja precis så är det! Tack för att du lyfte fram det så perfekt i ord! Krya på dig och kom ihåg att vila, även när du är frisk!

Miss Cutiepie sa...

Jo jag blev grymt förtjust i dem också, speciellt det blommiga pappret. Har redan altrat 2 tändsticks askar med just detta :)

Fröken Pyssel sa...

Åh men lilla du, ta det lugnt nu, inget är så viktigt som att lyssna på magen! (Brukar dock missa det själv så känner igen mig ;-)) Kram!

Helen sa...

Ha, ha vilken roliga konversation:) Inte kul att du fått feber så klart:( Skulle nog kunna ta samma konversation med mitt huvud men jag vet inte om jag får någon annan utgång än du:)

popetotrora sa...

Hahaha!! :-)

Krya på dig!!

Linn sa...

Riktigt underhållande, tack för att du förgyllde min eftermiddag :P

Evasleva sa...

Haha! bra beskrivet :)