18 oktober 2010

Kroppen vs Huvudet - version 2 ;-)

Det blev inget av den där febern. Puh! Det var nog mest en liten varningslampa. Sen när jag låg i min säng och givetvis inte kunde somna bara för att jag verkligen behövde det, då kom jag på att det kan finnas en annan typ av konversation mellan Magen och Huvudet. Den här versionen kan vara något färgad av en heldag med Fröken Löken. ;-)

Magen: Oj oj. Vi kan inte ta ALLT det där på samma gång. Då kommer vi inte hinna förstå du. :-)
Huvudet: Det gör vi visst det! Jag VILL göra ALLT!!
Magen: Jag vet du vill allt det där, och det skulle vi kunna göra om vi hade mer tid. :-) Men nu har vi tyvärr inte det, så vi kan inte göra allt.
Huvudet: Det kan vi visst!!
Magen: Jag kan hjälpa dig att välja vad vi får fokusera på och vad som kan vänta eller får rensas bort.
Huvudet: Jag ska göra allt i alla fall! Så det så!
Magen: Men...
Huvudet håller för öronen, räcker ut tungan och går sin väg.
Magen pratar lite med Axlarna och de bestämmer att Huvudet kan få testa att göra allt. Uppenbarligen kan Huvudet inte ta till sig det som Magen säger, utan måste upptäcka själv att det inte går.
...

Ja, hur det går vet vi ju. Huvudet ligger under sängen och vägrar säga förlåt eller erkänna att det hade fel. Sen somnar det i ilska och Magen och Axlarna får styra upp situationen utan Huvudet. ;-) Och sen nästa dag när huvudet är piggare och gladare, får de sätta sig ner och göra en plan tillsammans. :-)

2 kommentarer:

popetotrora sa...

Skönt att du slapp febern! :-)

Svar på din fråga om boken är att det finns ingen Halloweenfest i den. Däremot en spökfest. Och det är väl typ samma sak. Du har ju rätt i att du säkert kan hitta mycket tips och idéer på nätet, men om du trots allt vill köpa boken (den är riktigt fin!) så finns den på Designtorget och på bokus (http://www.bokus.com/b/9789151850771.html).

Och när det gäller lapptäcken så är det inte alls svårt! Bara klipp ut så många rutor du vill ha, lägg ut till en snygg kombination på bordet, nåla ihop rader och sy. Nåla sedan ihop de färdiga raderna till ett täcke och sy igen. Jag brukar sedan inte stoppa mina, utan använder fleece som baksida. Sy räta mot räta och spar en liten öppning. Vänd på allt och sy en söm runt hela kanten, ca 1 cm in.

Det är verkligen enkelt och så roligt!! Tycker absolut du ska göra ett!

Ha det bra och hoppas febern bestämmer sig för att stanna borta!!

Fröken Pyssel sa...

haha, nähä, är den verkligen influerad av fröken Löken? :-D Skönt att fler än jag har en "stampa i golvet, sträcka ut tungan"-unge ;-) Fast jag som trodde det skulle gå över snart, rackarns då.. :-S Idag har jag många gånger fått höra "åååååh vilken DUM mamma"