28 oktober 2010

Jag lugnar ner mig med lite färg

BarbaÄngel och de övriga auktionerna hitta du HÄR.
Auktionerna gå ut under söndagen.
God afton!
Medan huset långsamt fylls med mer och mer saker från mormor, börjar min hjärna fungera sämre och sämre. Speciellt i pysselrummet = arbetsrummet. Så idag fick jag nog och började städa och sortera. Och att öppna mina egna skåp påminner inte så lite om att gå på upptäcksfärd i mormors stora, välfyllda hus när jag var liten. Eller att besöka en väldigt bra loppis. Jag hitta en massa kul saker som jag hade glömt att jag hade. Haha! Jag är min mormors barnbarn och min mammas dotter ut i fingerspetsarna... Hamster de luxe. Hamstrosaurus Rex.

När jag ser allt jag ha kan jag inte förstå varför jag inte sitter dagarna i enda och bara syr, pärlar, broderar, målar saker och Säljer! Varför?? Snälla beställ något av mig så att jag BLIR AV med saker!! Hahaha!!! (Och lägg bra bud på Rosa Bandet-sakerna, för de ligger mitt i röran och tar plats!)

Jag har börjat rensningen i liten skala, för jag vet att tar jag för mycket på en gång får jag typ andnöd och lägger av. Så lite i taget.

Vitt, vitt, vitt.
Något intressant, skrämmande och väldigt talande är att jag avslutat dagen med att sätta mig och måla saker VITA. Eh... vita? Jag gilla ju FÄRG! Det blir inga mer shabby chic-bloggar för mig på ett tag! ;-)

Men sanningen är den, att jag gillar vitt också. Jag blir så lätt stressad av mycket intryck från saker och färger, så även om jag tycker att det kan vara SÅ FINT, så behöver jag det lugn som det vita ger. Så där satt jag och målade vitt; i ett hav av saker och fokuserade bara på det vita. Underbara lugn. :-)

Och jag har börjat snegla på den stora skänken här inne i pysselrummet. Jag gillar egentligen inte när allt ska målas om. Jag gillar det ursprungliga. Men här sitter jag nu och sneglar på min stora skänk och tänker "ljusrosa?? kanske det...". Men absolut inte vit! ;-)

3 kommentarer:

popetotrora sa...

Det kallar jag lyxproblem... att du har så mycket pysselmaterial att du inte vet var du ska börja pyssla. :-)

Ha en fin kväll!

Mokzan sa...

Spännande, vad månne det bli av dessa vita askar?
Mitt lilla kalender projekt är färdigt, det blev väl sådär, men det blev något iallafall och det är ju bra. Jo det där med att samla på sig mer pysselmaterial än man förbrukar får en att få lite ångest, jag har en massa stämplar som jag inte ens har öppnat. Men var sak har sin tid och det är ju ett lyxproblem, sådan tur är så har jag kommit över min dumma snålhet. Förr ville jag inte använda allt det fina pysselmaterialet jag hade köpt för då kunde det ju ta slut, så dumt, men som sagt Im over that, tack och lov =)

Persilja sa...

Rosa låter superbt! NU har senila tant Persilja äntligen kommit ihåg att puffa! :) Men bättre sent än aldrig och bättre än försent. Eller hur? :):)