07 oktober 2010

Jag avslutar Pysselstafetten och blickar framåt (och har en GIVEAWAY)

Nu är Pysselstafetten slut. Det känns faktiskt lite tomt. Ett JÄTTETACK vill jag ge till alla fantastiska, duktiga och trevliga pysslare och receptmakare som var med!! :-D Det har varit SÅ KUL att göra detta med er!! :-)

Ett stort tack även till er som följt Pysselstafetten och till er som lämnat kommentarer till mig och de andra! Tack!! :-)

Det jag gjort nu är att jag gjort om inlägget med schemat, så att det nu också finns bilder på samtliga pyssel där. Gå dit och titta. :-) Men inte riktigt än, jag vill att ni läser klart först. ;-) Det kommer en massa viktiga saker nu:

Om någon testat eller kommer att testa att följa någon av mina beskivningar (girlangen och äggvärmaren) vore det jättekul om ni la till bilder på era alster i den flickr-grupp jag har. Den finns här. (Den är lite tom, ni behöver pyssla och fylla den. ;-) )

Och så blickar vi framåt:

Rosa Bandet
Tillsammans med Fröken Pyssel kommer jag auktionera ut några saker på Tradera och skänka pengar till Bröstcancerfonden. Det är de bröstcancerbehandlades egen fond, och det pengar man skänker till dem går inte enbart till forskning, utan även till stöd för kvinnor som idag lever med bröstcancer. De har även en lägre administrativ avgift än Cancerfonden.

Information om Vad och När kommer att komma på våra bloggar snart, så håll utkik!!! :-)


Julpysselkurs
Tillsammans med Stina Berggren är jag nu mitt i planerandet av en julkurs! Jätteroligt! :-) Den kommer att innehålla 20 pyssel och hållas på en låst blogg. Mer info kommer att komma de närmsta veckorna, och kursen kommer sedan att starta i vecka 46. Jag hoppas att få träffa många av er då!

Sagolikt Pyssels nyhetsbrev
Om inte vill missa information om våra auktioner, julkursen och annat skoj som jag planerar, tycker jag att ni ska börja prenumerera på Sagolikt Pyssels Nyhetsbrev!! Ni kan läsa mer om nyheltsbrevet här.


Och så stod det väl något om en Giveaway också?? ;-)


Jag lottar ut girlangen med röda äpplen som jag gjorde i pysselstafettens första inlägg. Jag tycker att den passar bra till julen också.

Sen vill jag ju uppmana till mer pysslande också, så därför lottar jag även ut en igelkottsnåldyna:
Jag lottar ut den vänstra, den "nakna", och den kommer utan nålar.

Om du vill vinna äppelgirlangen och igelkottsnåldynan lämnar du en kommentar i det här inlägget och berättar om något pyssel du skulle vilja lära dig. Kom ihåg att lämna en mailadress där jag kan nå dig också! :-) Vill man blogga om utlottningen går det jättebra att låna någon av bilderna, eller båda om man vill det. (Ju fler som läser om våra auktioner ovan desto bättre! :-) )


Jag kommer att dra en vinnare måndagen den 18 oktober. :-) 

Vinnare blev Viktoria/Stjernfalls blogg. Grattis!

18 kommentarer:

Sara sa...

Ja, nåldynor och girlanger kan man ju inte ha för många av :) Så jag är gärna med i utlottningen.

Det är mycket jag skulle vilja lära mig.. origami skulle va kul, krokning har jag funderat på och så har jag alltid velat lära mig att sy (små väskor och stickpåsar mest), men jag har ingen symaskin och är för feg för att prova när jag har tillgång till en :)

Det var nog allt! Kul att du startat ett nyhetsbrev, har anmält mig till det nu.

Kram

Jenny Bergvall sa...

Åh jag skulle bli sååå glad om en lite kotte ville komma hem till mig. Jag fyller henne/honom gärna med färgglada nålar när jag syr nästa gång. Så.. hoppas hoppas lotten faller på mig. Åh så vill jag gärna julpynta med en äppelgirlang också.. men helst ha en kotte ;) Så ja.. gjorde jag rätt nu.. KRAM

Lina sa...

Jag vill jättegärna vara med i utlottningen av igelkotts nåldynan och äppelgirlangen.
Något som jag skulle vilja lära mig är att virka, virka små söta figurer.
Jag har även anmält mig till ditt nyhetsbrev :)
linasliviord.blogspot.com

MVH Lina

Camilla sa...

Tack för pysselstafetten. Jag har inte bidragit, men jag har med spänning kikat in på alla bidrag och fått lite inspiration. Bra initiativ!

Evasleva sa...

Jag BEHÖVER en nåldyna! :D Så den vill jag gärna vinna. Jag är alltid ute efter bra pysseltips. Gärna till barn.

Sanna F sa...

Svar på din fråga om pennorna
De innehåller mycket mer vax än andra och det behövs då jag senare kommer att få lära mig att smälta vax på mina målningar. Dessutom är de mycket mjukare så det blir inga hårda streck när man målar med dem :)

Vilken härlig utlottning du har. Jag tar gärna en lott på en liten igelkott jag!
KRAM

Miss Cutiepie sa...

Skojar du! Vilken dröm att vinna dina skatter! Jag skulle hemskt gärna lära mig att sy och virka men det känns som om jag är ett hopplöst fall. Men det är klart med rätt lärare går allt!
Ha en underbar helg!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Åh, vilken fin avslutning på stafetten :) Jag är gärna med i din utlottning. Jag lär mig gärna mer om scrapbooking, typ olika metoder och sådant. Och när jag läste Saras kommentar här ovan så blev jag också himla sugen på origami!

Fröken Pyssel sa...

En toppenbra avslutning på stafetten!! Åh en sån där liten sötnos till igelkott skulle ju inte sitta fel du! Och girlangerna är jättesöta och juliga :-) Vilken action det är på din blogg nu, jag hinner knappt med, jätteroligt!!

/trött tröttare fröken pyssel *snark*

En "prinsessas" berättelse sa...

Jag skulle vilja ha ett tips på hur man gör en bra korthållare. Eller hur man målar på tyg. Eller hur man .... Det finns ju hur mkt som helst att önska ju :-)

Tenshi sa...

jag har sett de söta nåldynorna förut och skulle bli så glad om jag vann en (: ett pyssel som jag skulle vilja lära mig är att gjuta i betong, tycker att det är väldigt snyggt och skulle passa in bra hemma hos mig..

Mokzan sa...

En sån där söt liten igelkott tycker verkar vara fiffig sak, så den önskar jag =)

Malin sa...

Jag vill jättegärna vara med, igelkotten är så söt ;)

Jag skulle vilja lära mig göra små små blommor att fästa på en gren så det ser ut som ett blommande träd på våren. I papper eller tyg eller liknande.

eddy sa...

å tusse vilken galet söt igelkott!

ett pyssel jag brukar syssla med är att skapa nytt av gammalt. jag älskar att loppisfynda vackra ting tyger, kläder och mer eller mindre onödigheter och sedan skapa något nytt med dem. så sådanna tips välkomnar jag ödmjukast. dessutom hjälps vi ju åt att rädda världen genom att återbruka det som redan finns och är sådär galet fint

till-vidas-ara sa...

Jättesöt nakenigelkott :)
Vet inte om det räknas som pyssel men skulle vilja lära mig att göra lapptäcken! Har inte vågat mig på det ännu liksom :)

Morgonkramar Lycke

Sanna sa...

Åhh jag är gärna med i din utlottning gumman! =)
Hmm pyssel jag skulle vilja lära mig..det var värre det att komma på..men sy barnkläder skulle jag vilja lära mig mer om.. =)

Håller tummarna!
Kraaaaaam
Sanna

PS: Du har min mailadress i din nyhetsbrev lista.. ;) Ds.

Agneta sa...

En liten igelkott skulle gärna få hitta hem till mig. Jag skulle vilja lära mig att göra tygblommor.

Rumpetuss sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen! Superfina grejjer!!!