03 oktober 2010

Avslutar min sura helg med att ge er två ToppenTips på gratis e-kurser! :-D

Det blev ingen scrapbooking mässa för mig! Det hade jag aldrig kunnat gissa! Men jag var trött, grinig, sur och hade ingen att gå med. Jag kände dessutom att vi behövde prioritera nya byxor och skor till Fröken Löken, samt städning av hennes rum. Så så blev det. Och ärligt talat är jag rätt nöjd med min helg ändå. Och pengar lyckades jag ändå göra av med, efter som jag beställde mitt exemplar av Jen's bok Creative Bloom. :-D För en gångs skull längtar jag faktiskt till november (eftersom det är då boken kommer ut). :-)

* * * * *
Sen kan man ibland hitta saker som är alldeles, alldeles gratis också. Gratis och Bra. Är inte det för bra för att vara sant egentligen? Och nu har jag ett par sådana saker som jag vill tipsar om. Två kurser.

Den första är "Creativity 101: discover, explore + empower your creative genius" av Andrea Schroeder / ABCcreativity. Det är en tre veckor lång kurs med tre "lektioner". Du kan läsa mer här om kursen. Det jag gillade speciellt med den kursen, förutom att jag fick in lite mer "magic & sparkle" i mitt tänkande och min vardag, var att det även ingår en kortare meditation som man kan ladda ner. Jag har den i min mobil och lyssnar på den då och då. Kursen har inget speciellt startdatum, utan man kan gå den när som helst.

willowing.ning.com

Den andra kursen - Art, Heart & Healing - hittade jag idag. :-) Det är en mixedmedia kurs av Tamara Laporte / Willowing. Kursen startar den 18:e oktober och är fyra veckor lång och man kommer att jobba med fyra olika projekt. Fokus ligger på "art and healing", det vill säga att skapa konst och samtidigt arbeta med sig själv. (Hur djupt man vill gå där bestämmer man ju själv. :-) ) Du kan se mer om kursen här. Jag ser verkligen fram emot den kursen och jag hoppa att fler anmäler sig till den. (Jag har flera bloggvänner som redan anmält sig de med! :-) )

* * * * *
Ja, det var mina ToppenTips. :-) Nu är det dags att varva ner och bestämma sig för att imorgon kommer att bli en ToppenDag! :-)

3 kommentarer:

Evasleva sa...

Tack för tipsen! med ganska lite tid knske den med öppet datum kanske vara något... :)

Linda Horn sa...

Åh, tack för tipsen!! Speciellt den andra kursen var väl nåt för mig, verkar det som. Ska kila in och läsa på lite, så får vi se om vi blir "kurskamrater"!

Kram

stina sa...

jag anmälde mig till den andra igår och ska kolla upp den första du tipsade om också. gratis inspiration tackar jag inte nej till! :)