12 september 2010

Söndag kväll igen

Fröken Löken, som tidigare i veckan har varit ett litet marsvin, har idag förvandlats till en ynklig kraxande liten kråka. Med andra ord har skolstartsförkylningen kommit på visit. Jag trodde faktiskt att det skulle hänt för typ en månad sen, så jag ä ändå nöjd med att vi hållit oss friska så här länge. :-)

Den hesa Fröken Löken kommer troligen få vara hemma imorgon, vilket betyder att jag måste jobba på lite nu ikväll, för det blir nog inte så jättemycket tid till det imorgon. Med andra ord så behöver jag fokusera på min tutorial nu, och får skriva om kreativitetskursen en annan dag. :-)

Men först några bilder från veckan (eftersom jag redan var i mapparna och hämtade bilder till min tutorial :-) ) :

Var in en sväng till stan i veckan. Måste säga att en av fördelarna med att bo här är att kunna promenera eller cykla in till stan. När det är soligt är det otligt vackert längs älven. Det är lite skillnad att ta tunnelbanan in till stan i Stockholm. (Men inte sjutton blir jag värmlänning bara för det. Haha!)

I bokhandeln kollade jag pyssel- & handarbetsavdelningen. Det brukar inte vara så mycket som intresserar mig (det finns ju så mycket mer på nätet), men den här boken gillade jag. :-) Men den fick stå kvar på sin hylla.

För jag hade redan köpt en stor "godispåse". :-D ;-)

Så FINA saker! :-D Och jag veeet att jag är alldeles för spretig i vad jag tycker om - stilarna jag gillar inte går ihop. (Oki, på den här bilden är det mest Tilda-grejer.) Men, vet ni vad - jag struntar i det. Jag köper det jag gillar och sen får jag se vad det blir och vart det hamnar. Det viktigaste är ju att det gör mig glad. :-D

Jag har emellertid inte hunnit pyssla något med mina nya grejer. Jag påbörjade däremot ett annat projekt, som någon råkade promenera över. (Funderar på att lacka tassavtrycken, för jag tycker att de är så söta. Eller så tvättar jag bort dem. Vi får se.)

Vi har varit hos Fröken Lökens mormor också, och M och Fröken Löken har byggt upp min brors gamla legoborg. :-)

Och så lilla kråkan, som började se misstänksamt hängig ut när hon LÅG ner och målade med gatukritorna...

Japp. Det här får vara allt för ikväll. Nu måste jag förbereda morgondagens inlägg. :-)

1 kommentar:

Anna sa...

Panduro är kul, fick reablad idag med massa nersatt pysselmaterial, så det blir väl en tur dit och fylla ett par korgar..=)