05 september 2010

Söndag kväll - ett något spretigt inlägg

Den här bilden har egentligen inget med inlägget att göra, men det står lite om den sist i inlägget. :-)
 I fredags tog jag fram almanackan och insåg att veckan som kommer kan bli lite... körig.
  • M kommer att vara bortrest en del = mer av allt för mig hemma. (Dessutom hade jag ju precis börjat vänja mig vid att HAN börjat lämna på morgnarna. ;-) )
  • Fröken Lökens mormor kommer hem från sjukhuset efter en operation och behöver en hel del hjälp.
  • Jag ska få allt klart till pysselstafetten (som ju börjar den 13/9).
  • Samt påbörja andra projekt där deadline böjar närma sig. + en beställning.
Så idag har jag gjort en matplanering, som både ska ge mig luncher och mat till mamma.

Jag har även slitit mitt hår för att komma på pyssel till pysselstafetten. Ja, jag ska ju bidra med tutorials själv också. Hittills har det varit rätt tomt i huvudet, men jag har tänkt att "det löser sig, jag kommer säkert på något jättebra". (Tycker det passade att slänga in lite självförtroende där. ;-) )  Märkligt nog har snilleblixtarna uteblivit!! Och jag har bara kommit på små tramsiga pyssel. Inte bra. Ska bolla lite idéer med en kompis så får vi se om jag blir klokare av det. :-)

En helt annan sak: Jag vill ha en syjunta! :-) Ja, jag vill ha några pysselkompisar att träffa då och då och pyssla och prata. Jag har försökt få igång pysselträffar två gånger förut, men det kommer knappt igång förrän sjuka barn, bortresta män och trötthet minimerat min lilla skara pysslare till bara en eller två, och sen har det runnit ut i sanden. (Japp, det är mest mammor i min bekantskapskrets.)

Och så var det ju bilden på gurkorna! Ser ni att det är puzzel? När M var bortrest i somras gjorde jag gurkpuzzel till Fröken Löken när vi skulle äta. Då kunde jag få henne till matbordet och sedan plocka fram det sista medan hon la puzzel. Jag slapp tjata in henne medan katten dansade på bordet. ;-)

8 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

Gurkpussel ;-) Kul!!

Tror jag kommit på en tutorial till pysselstaffetten. Så skriv upp mig... skall bara finna materialet nu också så jag kan utaföra det ;)

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Gurkpussel måste ju vara det smartaste jag hört om på länge!

Sara sa...

Va smart med gurk-puzzel! :) Jag skulle också vilja dra ihop en pyssel-junta! Vad skönt det skulle vara att vara ett gäng som träffas minst en gång i veckan och bara pysslar och umgås tillsammans.. Synd att du bor i Karlstad :) Hör av dig om du är i Götet ;)

Inga sa...

Gurkpussel var roligt. Åt hon upp dem också var det nyttigt dessutom.

Charlotte Netz sa...

naturpyssel uppdrag: ut o samla knotiga grenar att hänga saker i, fjädrar, kottar, ris, stenar...kristaller, rivna tygremsor som får vaja i vinden. Häng ut trollkronan ute där de lockar till sig goda féer och viftar bort sura krafter.
Ska börja samla vid nästa promenad.
Räknas det som giltigt pyssel? Hoppas det.

NjutVarjeDag sa...

Fram för fler "tramsiga pyssel"! Det innebär troligen att de inte tar så lång tid att göra - precis sådana pyssel som behövs!

/Anneli

Min vrå... sa...

Fullt ös! :)

Anna sa...

Sv: Hej igen, Jag säljer genom bloggen =)