30 september 2010

Oktober är Rosa Bandet-månad + En fundering och ett länktips

Nu är det snart oktober, och oktober betyder Rosa Bandet. I vår familj blir det ännu mer så, dels eftersom M's syster jobbar på BRO- Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation och berättar om olika aktiviteter och nya produkter. Och dels för att mamma hade bröstcancer för några år sen.

Förra året arrangerade jag några traderaauktioner och vi fick in en bra slant som vi skänkte till BRO.  Vad jag och några andra pysslare auktionerade ut då kan ni se i det här gamla inlägget.

Jag har inte bestämt om jag ska arrangera något sånt i år. Eventuellt kanske jag bara säljer några saker själv och skänker pengarna. Men OM jag skulle arrangera auktioner igen, är det någon som skulle vara intresserad av att vara med och skänka något pysslat då? (Varför jag tvekar? Jag har mycket annat under oktober, och auktionerna tog  mycket tid.)

Medan jag (och kanske ni) funderar kan jag ju visa det roliga och fulsnygga USB-minnet PinkLady. :-D.


Den rosa damen och många andra små och praktiska Rosa Bandet-produkter kan man beställa från Bröstcancerföreningarnas Riksorganisations shop. Köper man någon av deras produkter så bidrar man "till Bröstcancerfondens insamling, som stödjer klinisk patientnära bröstcancerforskning, information och verksamhetsutveckling till förmån för bröstcancerbehandlade och deras anhöriga." Om du vill läsa mer om Bröstcancerfonden, gå in på: www.brostcancerfonden.se

1 kommentar:

Fröken Pyssel sa...

Vilket fantastiskt bra initiativ! Jag vill absolut vara med och bidra! Har redan idéer på saker jag kan göra. Kan göra två saker iaf :-)