17 september 2010

Nej, det var inte den här veckan jag beställde. Det måste ha blivit ett misstag.

Det här blev en konstig vecka. Jag har varit dagvill hela veckan - i början av veckan kändes det som att det var torsdag eller fredag och  idag och igår har känts som måndag.

Fröken Löken är nu tillbaka i skolan. Hon har varit oförskämt pigg ända sen i tisdags (dagen efter besöket på akuten). Jag har däremot känt mig som en överkörd mask hela veckan. Ibland får man "utmaningar" av Livet. I tisdags, mitt i den värsta tröttheten fick jag ett mail med ett innehåll som inte gjorde mig glad. Mer än superdålig timing faktiskt. ;-)

Jag vet att det alltid finns en positiv tolkning av det som händer. Ingen annan kan göra mig arg, ledsen, upprörd, utan det är mina tankar om det som händer som leder till de känslor jag får. Det finns alltid en "det var BRA att detta hände"-sätt att se på det. Men hade någon påmint mig om det då hade vederbörande fått en så jäkla fet smäll att det finns inte. Jag sång INGET positivt med det som hänt. ;-)

Nu är jag mycket närmre en positiv tolkning av det som hände, men jag är inte riktigt framme där än. Men jag jobbar på det. Fast... Även om tankarna styr känslorna, så kan man ju faktiskt välja att vara ledsen, arg etc. Man Måste ju inte alltid välja att vara glad och klämkäck. Så jag väljer faktiskt de känslorna ett litet tag till, medan jag samtidigt jobbar på en lösning på det som hänt och är Glad och Tacksam för andra saker i mitt liv. :-)

Det kanske blev en smula kryptiskt, men det mest intressanta är ändå hur man väljer att komma vidare.

Inga kommentarer: