21 september 2010

Jag startar om den här veckan: IDAG är det måndag

Jag har bestämt att det är måndag idag. Igår skulle jag starta veckan med ett ryck och vara Entusiastisk, Kreativ, Positiv och Effektiv. :-) Japp! Jajemensan!! Nu kör vi! Sätt igång!

Jättesjuk F. :-(
Istället fick vi åka till djursjukhuset med vår katt - min bebis. :-( Hon var helt orkeslös och låg bara. Åt inte. Brydde sig inte om något. När hon på morgonen inte ens åt nykokt fisk fick jag världens hjärtklappning av oro och ringde djursjukhuset. De ville att hon skulle komma in till deras akuttid.

Efter ett par timmar där fick vi lämna henne där. Hon blev inlagd med dropp. Min lilla skrutt. :-( Veterinären ringde senare på dagen och berättade att de hittat en infektion i kroppen. Jag är oerhört lättad över att det inte var värre. Hon är ju ändå snart 16 år, så jag var rätt inställd på att vi kanske inte skulle få hem henne. :-( (Usch, börjar nästan gråta bara jag skriver det.) Jag har pratat med veterinären nu på förmiddagen också och F är lite piggare, men har feber och äter fortfarande inte. De ville behålla henne en dag till för att se att hon mår bättre och ta lite fler prover.

Målning från 1996 då F var två år. :-)
Efter att nu har testat både vanliga sjukhusets och djursjukhusets akutmottagning kan jag ju lugnt säga att det är 1-0 till djursjukhuset. Vi fick anmäla oss på en gång och fick sen sitta själva i ett lugnt "kattrum". En sköterska kom in dit och tog lite fler uppgifter om F och berättade sen att vi kunde få vänta ca en timme tills vi skulle få komma in och träffa en veterinär. Tänk om det varit ens i närheten av det på sjukhusets akuttmottagning...

Min lilla vapendragare och myskorv :-)
Igår blev en konstig dag. Det gick inte att jobba och vara kreativ när jag var helt förstörd av oro. Nu känns det bra att F är där hon får bäst vård. Och medan jag längtar efter att få hem henne så jag börjar om den här veckan idag. Med ny energi och entusiasm. :-)

12 kommentarer:

Mokzan sa...

Så jobbigt, vet precis hur det känns när ens älskade hund eller katt blir sjuk eller gammal.
Min hund fick diabetes de sista åren han levde och det gjorde så ont i mig, det har snart gått två år sedan han fick somna in men jag inser nu att jag aldrig kommer bli riktigt densamma igen, för han fattas mig i själen och hjärtat. Samtidigt vet jag att han har det bra nu så det ger ett visst lugn. Det bästa vi kan ge dem är omvårdnad och kärlek, jag hoppas att du får hem en pigg liten katt igen som har flera år till att mysa och ha det bra. Tänker på dig.

Evas Pyssel sa...

Djursjukhus är 10poängare ! Ibland undrar man om man inte skulle få bättre vård och snabbare där själv också. Vi har bara en mil till vårt djursjukhus och har varit där massor av gånger. Det var tacksamt när Ajax hade slurpat i sig ett gäng inte färdigjästa bullar och jag var ensam hemma. Han blev full av jäsprocessen. !!! Lycka till med nystarten !! Kram Eva

Carl sa...

Hej!

Vill tipsa om en sida som kan komma till hjälp:

www.veterinaren.nu

Mvh,

Carl

Sara sa...

Stackars lilla missen! Jätte skönt att det inte var något värre. Hoppas du får kela med henne så snart är möjligt! *kram*

Mokzan sa...

Bra nu ska jag verkligen ta mig i kragen och fota allt till bloggshopen, jag har massor av silversmycken och annat, behöver bara en spark där bak. Lite positiv press skadar aldrig, kan jag så kan du och tvärtom =)

Evas Pyssel sa...

Hej igen !!!
Jo det gick bra ,först kräkas och sen fick han övernatta där.. man kan säga i en "fyllecell". Det var ett tag sen nu, men ännu när vi kommer dit blir han hälsad så här: och här kommer bull-dogen. Haha !! Jag lärde mig att gillra upp grytor m.m. framför mina jäsande bullar.Det är mycket man inte tänker på som är farligt för hundar och katter. Ha det gott !! Eva

Jenny sa...

Lille skrutten då, känner med dig och förstår att du varit sjuk av oro, slönt att höra att det är på bättringsvägen.
Omstart låter bra tror jag hakar på det och bonusen blir ju att det inte är så långt till fredag ;)
Kram Jenny

Fröken Pyssel sa...

Usch vad jobbigt :-( Har fått åka in med min vovve och han kom aldrig hem igen :-( Vad skönt att lilla missen mår bättre! De är ju verkligen ens små bäbäisar.

Evasleva sa...

Hoppas att allt blir bra!!

Jag har också en konstig vecka. Maken är ju sjukskriven och jag är hemma sen i torsdags men ska jobba idag. och sen fortsätta vara ledig så det blir helt fel i hvuudet ;)

lillalivetstort sa...

Stackars lilla kissen. Det är så hemskt med sjuka djur, man känner sig så maktlös när man inte kan fråga hur de mår (och få ett svar).

Fröken Pyssel sa...

Hur mår lilla missen?

Haha, jag tycker fröken Löken verkar så jädra skön :-D Det är ju jättekul att hon är så bestämd med sina färger och inredningsidéer :-D Tycker att det var jättekul att storasyster valde just blått i sitt rum, för att inte automatisk gå direkt på rosa (som det brukar vara..) så då ville jag ju måla blått, men ååååh jag älskar ju liksom rosa själv och det är så kallt som sagt. Brrrr.. Vi får se vad som händer med den stackars väggen. Känns lite jobbigt att måla över hela i typ vitt, som det var innan, haha :-)

Mokzan sa...

Hej hur går det för er, har tänkt på lilla katten.
Shoppen går framåt, men det tar tid att fixa alla foton och putsa upp allt silver =)