29 september 2010

Jag ser fram emot...


Jennifers Swifts (Art as Usual) bok Creative Bloom: Wire and Fabric Projects to Cultivate Your Inner Artist. :-)

När jag gick Kelly Rae Roberts kurs Flying Lessons i somras kom jag i kontakt med flera trevliga och duktiga kreativa människor. En av dem var Jenneifer Swift. När jag läste om hennes bok blev jag supernyfiken på den och jag visste att "Den ska jag köpa! Och jag måste berätta om den på bloggen." :-)

Men vad är det för bok, och varför vill jag ha den? Jo, dels för att Jennifers stil skiljer sig från mycket annat som jag själv hållit på med och sånt som jag oftast ser på nätet. Det är nytt för mig. Och nytt är roligt. :-) Och dels för att hon även tar upp saker som inspiration och motivation, vilket jag tycker är jätteintressant. :-)

Boken innehåller:
· 21 pretty projects for your art studio, home and wardrobe
· Vignettes and advice on gathering the right tools, forcing creative growth, finding inspiration in the seasons and staying motivated
· Step-by-step techniques that show you how sculpt wire, stitch fabric to wire, make fabric pages and more!
 
Nu börjar boksläppet närma sig och man kan förbeställa boken. För att fira boksläppet har Jennifer satt ihop tre fantastiska bokpaket som man kan boka på hennes blogg:

#1 Personal Creativity Package
#2 Creative Christmas Gift Package
#3 Creativity to Share Package (the give one/get one option) 

Alla tre innehåller ett signerat exemplar av boken och dessutom lite andra godsaker. :-) Läs mer om dem på Jennifers blog!

Om man bara är intresserad av själva boken, och vill betala lite mindre, kan den även förbeställas från både Amazon och Barnes & Noble.  

 
Vill man se mer av vad Jennifer gör kan man besöka hennes blogg Art as Usual och då speciellt den tutorial - My Favorite Flannel Cuff - hon bidrog med till min Pysselstafett. :-)

(Inläggets bilder är lånade från Jennifers blogg.)

1 kommentar:

Evasleva sa...

Vilket bra bloggtips. Missade henne under pysselstafetten.