24 september 2010

Fotografering och Fröken Lökens förvandling

Idag har det varit Fotografering i Fröken Lökens skola. Jag hade tänkt gå upp extra tidigt för att hinna förbereda mig för Stora Kläd-diskussionen med Fröken Löken. Jag var emellertid rätt trött, så jag bestämde mig istället för att ligga kvar lite i sängen och förbereda mig mer mentalt och skapa en bild av hur allt skulle bara flyta på. ;-) Och det gick ganska bra. Jag glömde dock att säga "helst inte det den" till det jag helst VILLE att hon skulle ta på sig. Fröken Löken är ju Fröken Tvärtemot och väljer ofta det alternativ som jag INTE väljer. Så ibland får man vara lite taktisk. ;-) Men det missade jag idag.

Det blev en liten rosett. Som jag SYDDE fast, för det var omöjligt att knyta snyggt. :-D
 Sen är hon så rolig, för när det blir fotografering, då förvandlas hon från att vara rätt mycket 'jag bryr mig inte om vad jag har på mig' till Pippis kompis Annika. Men inte filmversionen, utan som Ingrid Vang Nymans teckningar i de första Pippi-böckerna. Det ska vara klänning, liten kofta och rosett i håret. Som ett prydligt litet flickebarn på 50-talet. :-D

Men jag se ingen anledning att klaga. Hon hade helt glömt bort sin slitna Star Wars-T-shirt, som hon tidigare sagt att hon skulle ha på fotograferingen. ;-)

Vad jag ville att hon skulle ha på sig? Någon av sina klänningar med bilder från Tove Janssons Vems ska trösta knyttet. :-D Det är en av mina favoritböcker och jag ÄLSKAR de klänningarna!

(Jag ska berätta om hur det gått med Katten F. Men det blir i ett eget inlägg. Hon mår i alla fall mycket bättre. :-) )

7 kommentarer:

Knyttsak sa...

Åh, den boken är helt underbar! Mamma läste den för mig mångamånga gånger när jag var liten och låg på sjukhuset, så både hon och jag kan den utantill.

"favoritbok" är ett ord förresten.

Evasleva sa...

Haha!
Ja, jag tycker att sliten star wars-tröja iofs låter rätt charmigt :)

Sanna sa...

Skall bli spännande att se slutresultatet utav den skolfotograferingen..låter onekligen som att hon måste bli supersöt! =)

Ojoj ännu en sjuk kisse, var just in hos retromorsan.. Jag håller tummar och tår att det går bra.. Jag skulle aldrig klara utav att mista min gokisse Mira..ujja..klarar knappt utav tanken.. =/

Hoppas ni får en bra helg trots allt!
Kraaaaam
Sanna

Mokzan sa...

Vad skönt att höra att lilla katten mår bättre =)
Ja jag är ganska intresserad av fotografering så säg vad du vill veta så ska jag se om jag kan svara på det =)
Jag har en fotosida också www.mokza.com. Vilken typ av fotografering du är intresserad av? Sedan beror det ju lite på vad man har för kamera, jag har en systemkamera och då får man i regel bra bilder, men visst inställningarna är ju också viktiga. Fota är kul =)


Ha en skön helg!

Mokzan sa...

Glömde fråga, undrar lite hur det fungerar med Etsy. Kostar det något eller endast om man säljer, hur är det med frakt och sådant. Hur fungerar det med betalning och utlandsbeställningar.
Min kompis och jag gör ju mycket armband just nu, man undrar lite hur det skulle vara att få ut dem på Etsy. =)

Monica sa...

Hihihi jag börjar förstå detta dilemma. Casper brukar vilja gå ut i pyamasen... Hoppas ni får en härlig helg!
Kram kram!

Jo sa...

Skönt att katten F mår bättre, jag led verkligen med dig när jag läste det inlägget. Man vill ju bara att de ska må bra, de små liven!

hihi, det lät lite kul att du sydde fast rosetten.. Inte i Frk Ls huvud får jag hoppas? ;)