10 september 2010

Försvann jag?

[Låtsas att det är en bild här. Till exempel på ett halvstökigt hem. Nej, ett Välstädat Pysselrum med lite färska blommor i en vas. ;-) ]

Ja, det kan man ju faktisk undra eftersom det inte blivit några inlägg sen i söndags. Men de Pysselstafettdeltagare som jag jagat för att få mer info tycker nog att jag inte varit speciellt försvunnen. ;-) Och sen blev jag lite bekväm med att lämna snabba uppdateringar på bloggens fb-sida också. :-)

Så vad händer? Vad har hänt sen sist? (Ja, ni ÄR vansinnigt intresserade av det. ;-) )
  • Trött. Avskyr verkligen att vara trött, men nu är jag det och jag gör det bästa av situationen.
  • M behövde inte resa fullt så mycket som det var planerat. :-)
  • Fröken Lökens mormor har fått mycket hjälp av andra efter operationen.
  • Trots det är jag ändå trött??
  • Jag har gjort klart schemat till Pysselstafetetten och mailat ut det.
  • Nöjd!
  • Jag har shoppat på Panduro i veckan. :-)
  • Jag har hittat en e-kurs om kreativitet som verkar mycket lovande. Gratis är den också. Ska blogga om den i helgen.
  • Jag har snöat in lite på att försöka fatt grejen med Meditation. Jag tror det kan vara bra för mig.
  • Jag får hjälp av Lotta att kolla på vårt hem med Feng Shui-ögon. Jag vill Förändra och Förbättra!
  • Vi ska ha gäster ikväll!! Min kusin med familj kommer. Undrar om vi ska ta bort legot som täcker vardagsrumsbordet? (Vårt vardagsrum brukar ibland få heta Legoland...)
Nä, ska snart hämta Fröken Löken och måste göra mig i ordning. Men nu har jag i alla fall dammat av bloggen lite. ;-)

Önskar alla en trevlig helg! Och kom tillbaka på söndag, för jag tor jag ska lägga upp schemat för Pysselstafetten då. :-)

4 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

:-) Känner igen mig så mkt i allt du skriver. Tröttheten, längtan att gör någon som en själv (tänker på meditationen och kursen) samt att man har en massa kreativa projekt som man önskar man hade ork och tid med. Lego.. nja det eller något annat upptar halva hemmet ;)
Nu hoppas i alla fall jag att vi får en toppen helg och är friska och krya och fulla med ork inför nästa vecka. KRAM

NjutVarjeDag sa...

Väntar med spänning på bloggandet om kreativitetskursen!!! Låter spännande.
Har precis skickat dig ett mejl om pysselstafetten, hade lite frågor - men kunde ju inte skriva om ev. pyssel här;-)

skön helg!
önskar
Anneli

Mokzan sa...

Vet precis hur det är med tids och orkesbrist. Just nu har jag min första lediga helg på en månad, och då har jag sådan huvudvärk pga bihåleinflammation att jag ändå inte får något pyssel gjort. Typiskt, men på måndag kommer en kompis och då ska vi ägna hela dagen åt att göra smycken, dubbelt så roligt när man är två. Ska bli spännande att följa din stafett =)

Sara sa...

Jag har också funderat på meditation. Enligt min sjukgymnast måste jag lära mig att vara mer "närvarande i mig själv"... Kanske meditation kan hjälpa :) Lycka till! Kram