26 augusti 2010

Vänd på myntet!



Jag prenumererar på ett veckobrevet Accelerera med Ola Wallstöm. Ola har företaget Mera Mål AB tillsammans med sin fru. Deras vision är "Att utveckla människor och företag genom att öka medvetenheten så att vi gör fler medvetna val. Att vi skapar vår egen verklighet som leder till ökad glädje, produktivitet och bättre resultat." De riktar sig mest till företag, men det är lätt att föra över tankarna till andra områden i livet.

Veckobrevet kommer ut på torsdagar, för att man ska bli peppad till att göra ett bra jobb under jobbveckans sista dagar, och inte börja ta helg mentalt redan. ;-) Smart tycker jag. :-) Ola är en påläst man som har bland annat Bob Proctor (känd för en del för sin med verkan i filmen The Secret) som mentor.

Veckans inspirationsbrev handlade om att inte vara i problemet, utan i lösningen. Det vill säga inte fokusera på  hinder och svårigheter, utan vända på myntet och se på lösningar och möjligheter. Ola skriver att "Det är ett kul ställe att vara på, där problemen omvandlas till möjligheternas byggstenar." Jag håller med! När man är där blir varje problem och motgång ett perfekt tillfälle att använda sin kreativitet och uppfinningsförmåga! Plötsligt har man ett problem, som man har en mängd olika roliga sätt att komma vidare på. Och det nya "problemet" blir att känna efter vilken av lösningarna som kan passa mig bäst just nu. Nu ska jag baske mig ta mig till det stället igen! :-D Och efter igår känns det faktiskt som att jag är på god väg!! :-)

Om du vill läsa hela veckobrevet hitta du det här #33 Accelerera med Ola Wallström. Och här kan du lämna mailuppgifter om du vill testa att prenumerera på veckobrevet.

Och blir du mer nyfiken på vad Ola kan lära ut kan du kolla på den här filmen om Attityd. :-) Filmen är ur utbildningsmaterialet Pengar Växer (faktiskt) på träd.

1 kommentar:

Inga sa...

Vilket bra brev! Ska genast prenumerera. Så sant det han skriver.