05 augusti 2010

Perfektionistkorkar

Sitter med uppgiften jag fick av Jenny. Det är kul, för jag älskar ju att måla. MEN det fick mig också att komma på en till sak som jag väntar på, men som kanske är mer en "sätt igång!"-grej, nämligen att den här förbannade prestationsproppen ska lossna!! Jag vet ju att jag KAN och jag har fullt med idéer i huvudet (det var visst inte fullt så tomt som jag trodde tidigare idag ;-) ). Men det är som att idéerna kan ta sig från huvudet, ut i armen, ner till handleden och... sen är det STOPP. Tvärstopp. Det är som att det sitter två stora perfektionistkorkar längst ut i händerna och de gör att inget kommer ut! SÅÅÅ frustrerande!!

Lösningen är kanske att fortsätta komma på så mycket bra idéer jag bara kan, så att det blir så fullt att korkarna flyger ut av trycket. ;-) Haha!

Det var bara det jag ville säga just nu. Nu ska jag fortsätta med min uppgift och se som det inte går att lätta på någon av korkarna lite. (Helst den högra eftersom jag är högerhänt. ;-) ) (Vilken massa nonsens. Haha! Sorry! ;-) )

5 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

*ler, bara ler* Söta du!

Mokza Bild & Foto sa...

Ibland är det svårast att sätta första penseldraget, efter det går det av sig själv, man kanske skulle ta en hög med Canvas dukar och sätta ett penseldrag på varje så är det värsta gjort liksom. Man är ju expert på att skapa hjärnspöken i huvudet som intalar en att man inte kan eller vågar, men sedan när man tagit tjuren vid hornen, så upptäcker man att allt var en stor och totalt onödig illusion, heja dig =)

NjutVarjeDag sa...

Vi är nog många som känner igen oss.... Framför mindre prestation och mer roligt!

Hur många är det som kan åstadkomma ett perfekt resultat på en gång? Hur många skisser har man inte hittat från ex. stora målare -som visar att de filade på sina motiv länge, länge.

Varför ska just vi lyckas direkt?
Och är det så hemskt att enkelt konstatera - den här gången blev det inte bra - men det var skönt att sitta ned en stund och pyssla.

Lycka till!

/Anneli

Jenny sa...

Känner precis som du, vill, vill skapa men bara kan inte men har miljoner ideer som inte vill ut genom fingrarna. Hoppas du kommer igång snart :)

Annika sa...

Jag har oxå dessa perfektionistkorkar! Jag älskar att måla men envisas med att göra allt så perfekt så jag får aldrig något eget motiv utan kopierar andras....Träligt! Men jag ska jobba på att släppa denna perfektionistnoja. Kram Annika