05 augusti 2010

Om att sätta igång eller vänta


Nu känner jag att det är dags att avsluta den här pysselpausen som jag haft under sommaren. Men det är trögt att komma igång. I vanliga fall har jag som mål att göra något kreativt varje dag. Det behöver inte vara något storslaget, bara någonting. Och nu kan man säga att bristen på idéer som det här uppehållet lett till, är ett kvitto på att inspirationen kommer när man arbetar - eftersom den inte kommer när jag inte gör något kreativt. Man kan inte vänta på den, utan den kommer när man är igång. Och ju mer kreativt man tänker, desto fler nya idéer kommer. Så nu är det bara att sätta igång! :-) Och jag tackar Jenny för uppdraget hon gav mig i en kommentar till det förra inlägget! :-)

Sen finns det andra saker som det kan vara precis tvärt om med. När man kommit till en viss punkt kan man inte göra mer, utan får släppa det och vänta, göra annat under tiden och lita på att att svar och lösningar kommer när det är dags.

Just nu väntar jag på att komma på vad som ska hända med bloggen. Jag vet att jag vill få in mer av personlig utveckling i kombination med pyssel och skapande, men just nu vet jag inte exakt HUR. Så jag väntar. Och under tiden sätter jag igång med kreativiteten i vardagen igen. :-)

(Medan jag skrivit detta, och försökt låta lite klok och vis, har jag suttit mitt i emellan två ytterdörrar och cirka två gånger i minuten har 3-4 vildar passerat. Tre glatt uppspelta och den fjärde morrande och viftandes med två leksakspistoler. Haha! Trots att det varit en smula svårt att tänka, skulle jag ändå inte velat ha det på något annat sätt. :-) )

3 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

Glad att jag kanske kan hjälpa till ;-) Du verkade behöva en liten puff in i det igen... så jag puffade ;)
Lycka till! KRAM

Jenny Bergvall sa...

Kan väl säga så här föresten: Jag kan inte läsa tankar men jag kan läsa mellan raderna *fniss*

Mokza Bild & Foto sa...

Haha... ja jag har inte mutat någon men jag jobbar i en leksaksbutik och vi är återförsäljare av Panduro, och det är jag som sköter den avdelningen =)
Så vi får katalogen tidigare för att kunna ha varorna hemma vid katalogsläppet, har semester men körde genast in och hämtade katalogen på jobb när den kommit.
Ikväll är jag nästan färdig med min städning/sortering/omändring av pysselhörnet, synd att semestern är slut nu när jag har fått så fint, men där blir nog tid ändå, hoppas du har kommit igång åxå =)