27 augusti 2010

NU behöver jag fler pysslare till Pysselstafetten!!

Ja, det blev lite mycket annat under augusti här hemma. Och jag kan tänka mig att det varit mycket för de flesta andra också, nu när semestern successivt (eller abrupt) gått över till vardag. Det är ju mycket under augusti: vrida rätt dygnet, flytta hem igen om man tillbringat semestern i stugan eller någon annanstans, komma in i vardagsrutinerna, jobbstart, skolstart, dagisstart osv, osv. Själva har vi ju plussat på med våra födelsedagar, min brors bröllop och nu en byggvecka med svärföräldrarna. (Och sen la jag ju själv till "tappa bort mina mål och drömmar"... Inte helt rätt tid att göra det på. ;-) )

Hur som helst så tänkte jag att NU är det dags att få ihop pysselstafetten, för det VAR ju faktiskt himla kul med den förra pysselstafetten! :-D Och allra först tar jag och flyttar startdatumet! Jag tror typ den 13 september kan vara bättre. :-)

Min tanke med pysselstaffetten är att vi ska inspirera varandra och andra och att man kanske även hittar nya bloggar och nya bloggvänner. Man behöver inte känna pressen på sig att det man bidrar med behöver vara extremt nyskapande. ;-) Det ska vara inspirerande. :-)

Och vad kan man bidra med? Ja, typ vad som helst som kan kallas pyssel - inga begränsningar här inte. ;-) Skulle det vara något som är lite åt återbrukshållet med saker som många har hemma, kan man få ett litet plus i kanten, eftersom det är större chans att man testar något nytt om man redan har grejer hemma. :-) Men det är absolut inget krav!

Sen ha jag haft en fundering på ifall vi ska utöka pysslet med andra hösttips, som till exempel Recept. Jag skulle ljuga om jag skrev att jag gillar matlagning. Haha!! Så jag personligen skulle gladeligen se fram emot höstiga recept - såväl lunch- och middagsmat som tips på goda och bra mellanmål till Fröken Löken.

Känner man att man vill vara med, men tycker att "tutorial" låter liiite jobbigt, så kan vi kalla det Beskrivning istället. ;-) Visst låter det genast mindre dramatiskt. ;-)

Sen har jag också tänkt att om man vill vara med, men absolut inte kan hitta på en egen tutorial, kan man utgå från någon annans tutorial, och sen visar hur man haft den som en Utgångspunkt. Man kan visa hur man kan ändra, lägga till, göra om. Det kan ju inspirera andra till att inte se tutorials (och Beskrivningar ;-) ) som ett Facit, utan som just Inspiration. :-) Viktigt är då att länka till den tutorial man utgått från.

Ja, det var väl nästan allt. :-) Om du är intresserad av att vara med kan du lämna en kommentar här, maila mig eller skicka ett meddelande på fb om vi är vänner där. :-)

Och så följer man dessa enkla "regler":
* maila mig typ av pyssel (betong, sy, decoupage, scrap, virka, sticka osv)
* lägg upp en tutorial på ditt datum
* länka till min blogg till ett speciellt inlägg med schemat och info
* avsluta inlägget med en länk till näste pysslare på listan

5 kommentarer:

Inga sa...

Har aldrig varit med i någon pysselstafett men det låter roligt. Jag kanske kan bidra med ett betongpyssel.

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Hej! Förlååååt att jag inte svarat dig tidigare. Jag har fortfarande inte kommit på något bra men jag vill GÄRNA vara med. Jag SKA komma på något bra. Jag känner att jag har massa inspiration så det är mest en fråga om tid att få sitta i lugn och ro och pyssla lite. Skicka gärna mail sen när du vet schema och lite sånt. Du har min mail, men annars står den på min blogg också :) Annars kan du alltid skicka på FB :)

NU ska jag sova, är dödstrött :P Så godnatt! Kram Viktoria

Neelah sa...

Det låter jättekul och jag har äntligen lite tid över, så jag kanske skulle kunna komma på nåt. Scrap eller miniatyrer är frågan.

Hulda sa...

Tack för kommentaren i min blogg, men jag tror jag får hoppa över pysselstafetten. SOm gravid, heltidsjobbande och ensam största delen av tiden orkar jag inte ha en massa tvång. En annan gång kanske, just nu tar Längtanstäcket för mycket av min tid. Lycka till, ska bli intressant att följa :-)

Monica sa...

Haloj! Låter himla kul, ska fundera lite för jag har ingen idé så här direkt o så har jag precis tackat ja till att gästa Skrotboken igen. Får be att återkomma :-) Och om jag skulle glömma (är riktigt senil) så ber jag om ursäkt redan nu :-) När måste man ha bestämt sig??
Stora kramar!