25 augusti 2010

Men sätt igång då!!


Det känns som att jag behöver en rejäl spark i ändan för att Komma Igång ordentligt och hitta motivation, inspiration och glädje. Gaahhh!! Om inte annat för att sluta tjata om detta här i bloggen. ;-)

Idag har jag börjat dagen med att städa pysselrummet. Min förhoppning är att någonstans i röran hitta ledtrådar till var den där kreativiteten och glädjen gått och gömt sig. För jag behöver ju egentligen inte en spark av någon annan, utan jag måste ju hitta min egen motivation. (Jag kan till och med bli väldigt tvärtemot om någon försöker sparka iväg mig åt en speciell riktning. ;-) )

Men sen gissar jag att jag också behöver lite lugn och ro en stund för att kunna känna efter VAD det är jag verkligen är jag vill - vad är det allra roligaste? Vad lockar allra mest? Vad gör mig riktigt glad?

För egentligen vet jag ju precis vad jag vill. Jag bara tappar bort det emellanåt, eller har svårt att höra den inre lilla rösten när vardagen brusar högt runt omkring.

* * * * *

Lite senare: Det blev en bra dag. Jag både fick fram skrivbordet och fick tid till att Tänka. Och jag tror minsann jag hittade lite motivation och inspiration när jag satt och broderade min lilla Sätt igång!-tavla. :-) Den ska hänga vid skrivbordet, så att jag blir påmind om att GÖRA istället för att... ja, vad det nu är som jag gör med tiden. :-D Jag tror jag har kommit ur min pysselsvacka nu!! :-D Woho!!

5 kommentarer:

stina sa...

vad fin duken blev! en sån skulle jag också behöva. :)

Jenny Bergvall sa...

Söt duk!

Kom att tänka på något som en kvinna i något amerikanskt program svarade när dom frågade hur man kan orka allt hon gjorde (tror hon hade det rätt tufft och jobbigt osv). Hennes svar var: Don't complain, just DO IT! Hon menade att man inte skulle slösa energi på att klaga på det som inte gjodes utan bara göra det. Sätta igång. ... helt enkelt. Så.. jag tycker du är på G med din duk/tavla. ;) Klaga inte mer nu utan GÖR! (sa jag att jag är jätte duktig på att ge råd, men lever inte alltid som jag lär ;-)) KRAM

pysseliten.blogg.se sa...

Åhh pyssel på g kul såg att du kommer köraigång pysselstaffet kul äslar att se vad alla duktiga gör :) Det är så kul med nta tips .

Mokzan sa...

Grattis, jag fick tillbaka min i några veckor men sedan kom jag av mig lite igen. Tror jag har haft för mycket jobb och andra som behövt hjälp med ditten och datten.
Man behöver nog stå på sig och ordna egotid för sin kreativitet, där en massa måsten inte sätter käppar i hjulet. Å andra sidan så har jag haft två lediga dagar på raken nu och sett till att avboka diverse grejor, men det blev ändå ingenting gjort. Och nu sitter jag och surar för att jag inte har gjort något vettigt och har dåligt samvete för att jag avbokade de andra sakerna. Men kreativitet är ju ingen tävling å ändå blir jag sur på mig själv när jag slösat bort två lediga dagar, jag som hade så många idéer jag ville testa. Jaja man är lite konstig man får väl tillåta sig att vara det och acceptera att det kommer när det kommer, tur man kan inspireras av alla fina bloggar.
Undrar vad andra människor nojjar över, min kollega sa at en gång i början när vi hade börjat jobba ihop så frågade jag vad hon brukade göra på fritiden, om hon pysslade... Det gjorde hon inte, så sa jag -Är du mycket ute i trädgården å grejar då? Nej det var hon inte, då sa jag -Jamen vad gör du då??? Alla har inte någon hobby, det räcker att bara leva också, och umgås kanske? Jag har inga barn eller djur så jag kan ligga och läsa en bra bok en hel dag, eller hänga vid datorn alldeles för mycket. Ärligt talat så tycker jag att jag lägger alldeles för mycket tid vid datorn ibland, det distraherar mig och slukar tiden på något vis. Ojojoj vad jag tjatar, godnatt =)

erry sa...

Wow, vilket söt duktavla! En sådan skulle sitta fint hemma hos mig med, har lite svårt för att sätta igång ibland... :P

Och du, dina bröllopssmycken blev ju sagolika! :D

Tack för den urgulliga kommentaren hos mig, sånt gör mig glad! :)

Kram