04 augusti 2010

Jag behöver göra något!

Jag behöver göra något som bara är KUL. Jag behöver fylla på med ny energi, men jag vet inte med vad.

Jag orkar inte läsa mer, för det är för fullt i huvudet.
Jag vill inte pyssla, för jag kan inte välja vad jag ska göra och jag känner att jag skulle fokusera för mycket resultatet istället för på processen.
Jag vill inte göra något som är bra för något eller som kan finnas på en fixar-lista.

Men VAD vill jag då göra?? :-S

* * * * *

Vi är tillbaka i något slags vardag. M jobbar, Fröken Löken leker med grannbarnen och jag befinner mig i något förvirrande mellanrum mellan semester och jobb. Ibland längtar jag tillbaka till den Riktiga Semestern, då M också var ledig. Och ibland längtar jag framåt, till en Riktiga Vardagen. Och ibland bara ÄR jag i den här andra sortens vardag. Hm...

Jag är uttråkad. Kanske är det inte aktiviteter jag behöver, utan lugn och ro. Lugn och ro så att alla de där orden och tankarna sjunker undan och jag kan börja känna efter vad det är jag VILL göra. Men lugn och ro låter ju så tråkigt. Hm...

Det är kanske en släng av "sommaren tar snart slut"-deppighet.

Inte mycket vettigt sagt idag. Men ett livstecken i alla fall. :-)

2 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

1) Sommaren är INTE slut! SÅ glöm den sinnesstämmningen NU!!

2) Sortera lite. Eller rensa. Sortera pysselpryttlar. Det brukar kunna ge kraft och inspiration.

3) Följ order.. gärna från mig, sånt gillar jag *fniss* Få en pysselorder och utför...oavsett om du gillar den eller ej.

Min order: Gör ett kollage av "gamla" saker, som du vill rensa bort ut din pysselsamling. Minst 30x30 format. Papper, tyg, prylar m.m.
Måla över allt med utspädd vitfärg, så den blir lite genomskinnlig. Brodera ett visdomsord på "tavlan"

Antar du min order?? :-)
om du gör det.. så skall jag göra det samma.

KRAM

Mokza Bild & Foto sa...

I morse började jag faktiskt städa i mina enorma pysselförråd, det visade sig att jag har prylar jag helt hade glömt bort att jag hade. Man kanske kan hitta något nytt användningsområde till dem man inte längre vill göra den ursprungliga tanken med. Det är riktigt inspirerande att sortera och snygga till och påminnas om sina inköp från en massa år tillbaka. Har köpt billiga genomskinliga backar på IKEA, garn i en, blingbling i en, stämplar i en osv, rena terapin =)