14 augusti 2010

Jag behöver faktiskt den där klänningen

Det blev inget inlägg igår. Och ingenting annat gjort heller. Jag låg i soffan och i sängen. Sen bastade jag och gick och la mig igen. Vansinnigt spännande fredagskväll. ;-) Idag har jag varit lite trött, men så glad över att slippa huvudvärk. :-)

Idag hade jag och M en sedan länge inplanerad shoppingtur med ett speciellt syfte - hitta kläder jag ska ha på min brors bröllop nästa lördag. Lite i elfte timmen, men det har inte gått förrän nu. Vi kollade lite för några veckor sen, men då var det bara rea i affärerna. Rea kan ju vara bra, men det är ju rätt svårt att hitta något när det mest är udda plagg och storlekar kvar.

Idag försökte vi att bara gå i de affärer vi inte bukar gå i, dvs inte de stora kedjorna. ;-) Och vi hittade ingenting nu heller!! Tills vi kom till butiken med som har Odd Molly. (Jag älskar Odd Molly, men har aldrig unnat mig ett plagg eftersom jag aldrig lyckat hitta en tillräckligt bra motivering till varför jag skulle lägga så vansinnigt mycket pengar på ett enskilt plagg.) Och i den affären hittade jag en klänning som jag blev alldeles kär i. Den ultimata klänningen (i alla fall bland alla de jag provat hittills).

Jag "behöver" den här klänningen i stl 2. Om någon har en som ligger och skräpar kan jag ta hand om den. ;.)
Den var finare än på bilden och jag ville inte ta den av mig. Men nästan 4000:- var ju långt mer än för mycket, så det var bara att hänga tillbaka den, med sorg i hjärtat, för vi hörde ju så bra ihop. ;-) Men ärligt talat, när jag tittade närmre på den såg den nästan lite sliten ut, så det måste varit fler än jag som provat, men inte haft råd och fått hänga tillbaka den. ;-) Jaja. Vad är väl en bal på slottet.

Vi letade ett varv till och sen åkte vi faktiskt tillbaka till den affären, och har öppet köp på Plan B - en tunika, som hade ett betydligt mer rimligt pris. Nu håller jag bara på och funderar på om den är för stor eller inte. Min storlek var slut, men det var det näst bästa vi sett, så det kanske får bli den. Måste bestämma mig senast måndag. :-S Och bestämmer jag mig för att lämna tillbaka den är vi tillbaka på ruta ett igen. :-S

(Jag hittade faktiskt en i rätt storlek på blocket, men det gjorde det inte lättare. För OM jag skulle kunna köpa den, så måste säljaren skicka den, och då får jag den inte förrän efter jag lämnat tillbaka den jag har. Och jag vet ju inte om stl 2 verkligen sitter bättre, eller om den jag har faktiskt sitter bäst :-S Dilemma!)

2 kommentarer:

Sara sa...

Jobbigt dilemma! Visst är det hemskt när man hittar syra kläder som sitter perfekt! Jag brukar aldrig prova sådana kläder som jag tror är för dyra annars riskerar man ångest :) Dessutom händer det att jag köper den där perfekta klänningen, gjorde det förra sommaren. Jag har använt den en gång..

Till ditt dilemma:
Känns den bra så sitter den nog bra, det viktiga är att du känner dig bekväm för annars kommer du förmodligen inte använda den. Fråga din omgivning! Om den andra är för stor kanske du kan sy in den? Lycka till :)

NjutVarjeDag sa...

Underbar klänning!!
Men mycket pengar....

Leta inte för länge efter den perfekta klänningen. Det är inte klänningen det hänger på - utan din sinnesstämning. Och låt inte jakten efter något att ha på dig förstöra den! Ett glatt humör och en "gammal trasa" kan bli ett riktigt bra bröllop;-)

Lycka till!
/Anneli