13 augusti 2010

Förvirring och en dag med mycket Fröken Löken

Längtar tillbaka till vår Semester.
Den här veckan har varit Förvirring och lite av en repris på sommarens första veckor.

Fröken Löken är hemma - alltså är det semester och sommar.
M jobbar - alltså är det vardag och höst.
Hm...
Jag är förvirrad - försöker ha semester med Fröken Löken OCH samtidigt har jag jobb som ska göras. Och ett hem som ska tas om hand. Och mat som ska lagas. Allt på samma gång. Det går riktigt dåligt faktiskt.

I morse vaknade jag med en lätt huvudvärk. Framåt lunch var huvudvärken fortfarande liten och behändig, men jag kände mig desto mer stressad. I två dagar har Fröken Löken lekt med en granne, och det har gett mig tid till att få en del gjort. Men idag var han inte hemma, vilket gav mig en uttråkad, frustrerad och sällskapssjuk Fröken Löken. Och att få något gjort på min fixarlista kunde jag ju drömma om.

Att jag var tvungen att laga lunch var ju en Väldigt Dålig idé enligt sällskapssjuk Fröken Löken, tills hon äntligen fick en Bra Idé. Hon kom på att hon skulle ha en "en riktig orkester" och satte på melodifestivalskivan HÖGT och trummade sen högt på allt hon hittade. Hon tyckte att det ju var jättebra för mig att piggas upp under matlagningen! Eh... Ja... Tanken var ju god och jag hade inte hjärta att säga till henne att det där kanske inte var det mamma längtade allra mest efter just nu. Så jag djupandades och drömde mig bort till TYSTA platser. ;-)

Efter orkestern och lunchen hade huvudvärken blommat ut helt, och jag struntade i min fixarlista och satte på film åt mig och Fröken Löken. Och där satt vi tills det knackade på dörren och en annan grannkompis kom! En som vi trodde skulle vara bortrest! Ah, lycka! För alla inblandade! ;-) 


Och nu har jag suttit här en liten stund. Huvudvärken håller i sig. Det gör den alltid. Har den väl kommit så försvinner den inte förrän jag somnat på kvällen. :-( Inga tabletter biter på den heller. Det är kroppen som säger "Stopp! Det är för mycket!" Ibland hjälper varm vetekudde på axlarna, eftersom det är därifrån den kommer. Eller en stund i bastun. Ibland bara sova. Jaja.

Jag vet fortfarande inte hur det blir med fixarlistan. Men jag kan ju berätta att en av punkterna på den är ett inlägg om en kommande Pysselstafett, som jag tycker att det börjar bli dags för. Vi får se om jag kan få det klart idag. Det skulle vara skönt, eftersom jag velat få upp det inlägget i flera dagar nu. Vi får se, vi får se. :-)

Åh, kom på en sak till. Trots allt är det faktiskt en Turdag idag. Fredagen den 13 augusti för 6 år sen fick vi komma HEM med Fröken Löken, efter en HEMSK BB-vistelse. Så för mig är den här dagen alltid en turdag. :-)

2 kommentarer:

Sara sa...

Det är jobbigt det där med huvudvärk som inte går att göra något åt! På mig brukar det hjälpa med massage på axlar och nacke, och så hjälper det kanske att jag bara har mig själv, sambon och katten att ta hand om ;)

Hoppas spänningen släpper snart!

Jenny Bergvall sa...

OMG det kunde varit jag som skrev det där... biten med att vara själv hemma med barn. Har nu "rymt" hem med bebis. Måste pausa från storebrodern. Innan vi tar kål på varandra. Så han o pappan är på landet och vi är hemma. Nu hoppas jag hinna något av allt jag vill o få lite tålamod o perspektiv på vardagen. KRAM