18 augusti 2010

Det är bara moln

Jag har haft några dagar nu då jag inte kunnat blogga. Både kroppen och huvudet har varit så proppfulla av oro och rädslor för olika saker att jag lite grand tappat fotfästet. Det blev för mycket och allt det jobbiga har stått som en tät mur framför mig, så att jag inte kunnat se de ROLIGA saker jag har framför mig. Och när allt blir så grått och skuggigt, då blir det tungt, tungt, tungt. Det här meddelandet från Brave Girls Club var EXAKT vad jag behövde. :-)

Det är mycket förändringar just nu och en del saker som jag ska ta ställning till, saker där huvud och kropp och olika delar av mig inte är överens alls. Jag har tagit ett snabbt beslut, men vet nu inte om det är rätt. Jag funderar på att backa och ge mig mer tid, säga att "just nu kan jag inte ta det här beslutet".

Det är svårt att vara speciellt kreativ när livet bjuder på sånt här. Fast jag har nog den ribban bra mycket högre än de flesta, för jag broderade faktiskt igår, så total pysseltorka är det ju inte. :-) Men jag saknar att vara i flow och knappt hinna skriva ner alla idéer jag får.

För att hjälpa mig att de solstrålarna genom molnen ska jag nog avsluta inlägget med en lista över bra saker. :-)

Bra saker just nu:
Igår kom två böcker jag beställt. :-) En röd och en rosa - bara DET är bra! :-D
Fröken Löken har tappat tre tänder och ser inte klok ut. :-D Hon är det sötaste som finns!
Fröken Löken har börjat på FRITIDS och på måndag är första Skoldagen! Hon är mycket nöjdare nu när hon får vara med sina kompisar. (Nöjd Fröken Löken = lättare vardag!)
Jag har jobbat på bra nu på förmiddagen, samtidigt som jag också fixat en lekdejt till Fröken Löken i eftermiddag! (Mer nöjd Fröken Löken ;-) )
Det finns i choklad i huset. :-D
M skulle försöka komma hem till middagen istället för vid åtta ikväll.
Jag ska ut på en liten promenad, och det är bra även om det känns motigt att komma iväg. :-)
Jag ser myggor, men de är ute och jag är inne. Det är bra. :-D

Och sist, som en vän påminner mig om: Det är bara moln! De blåser förbi. :-)

5 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Det är alltid jobbigt med förändringar. Hoppas du får klarhet i hur du ska göra och att det blir rätt.
Kram Anne-Lie

Sara sa...

jag skulle vilja skriva nåt jätte positivt men kommer inte på nåt bättre än vad som stod i länken :) Så glöm inte det som stod där!
Önskar dig allt gott!
kram

Sanna F sa...

Massa kramar!!!!

NjutVarjeDag sa...

Moln brukar blåsa förbi! Hoppas det går fort.

Skickar ett fång uppiggande och stärkande kramar samt några ord som kanske kan vara till tröst:

http://happyhelene.blogspot.com/2010/08/en-annan-sida-av-myntet.html

/Anneli

Pernilla sa...

Låter spännande och jobbigt. :) Kram!