01 augusti 2010

35

Jaha. Så här ser 35 ut. ;-) Försöker vänja mig vid min nya ålder. Det låter ju så Gammalt! (Fröken Löken ville använda det lilla kamerastativ hon gav mig, och tog man sig ner på golvnivå kunde man komma med på bild. ;-).)

Jag har firat med gäster och god mat. :-) Eftersom det inte är en "här är min släkt"-blogg, blir det mest bilder på vad vi åt. :-D

Vi bjöd på pastasallad. Eftersom det fanns både vegeterianer, allergiker och barn bland gästerna fick var och en plocka ihop sin egen pastasallad. :-)

Det blev både gott och fint. :-D

De stora människorna fick ett stort bord. Och de små fick självklart ett litet bord. :-)

Och så MÅSTE jag ha en hemgjord tårta, för jag fick alltid en tårta som mormor gjort när jag var liten. Nu gör jag tårtan själv och mormor behöver bara äta den. Hon blir 97 år i höst och då slipper man baka. :-) (Köpt tårtbotten är fullkomligt otänkbart.)

Hemgjord jordgubbssylt i två av lagren och vaniljkärm i mitten. Svartavinbär från våra egna buskar ovan på. och bananer från affären. ;-)

Gott!

Och det var vi som åt upp allt. ;-)

5 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

Men här finns inget annat att säga än: STORT GRATTIS Lilla du. KRAM Jenny (som nästa gång får en siffra som börjar på 4:a)

Inga sa...

Stort grattis till dig 35 år ung!

Fröken Anki sa...

Grattis grattis pa din dag!
Den dar tartan ser valdigt goood ut.

Ha en fortsatt fin dag!

Maria sa...

Stort grattis!
Ni såg ut att ha haft en riktigt trevlig och, framför allt, god dag. Såg mumsigt ut!

Jenny sa...

Grattis! (i efterskott)
Vad mycket gott du bjöd på, nu fick jag lite tips tills när jag fyller, är ju bara en ung 34:a ännu ;)