10 juli 2010

Underbar, underbar dag

De senaste två veckorna har, av flera anledningar, varit väldigt jobbiga. Nu är M hemma igen och det är alldeles underbart! Idag åkte vi ut till stugan och jag tog det bara väldigt LUGNT. Bara lugn och ro, solen som värmde och vinden som svalkade. Åh, vad jag behövde det!

Bilderna är tagna med mobilen, för jag glömde kamera, och de är inte photoshopade, utan naturella. ;-)

 Det var lite extra kul att åka ut eftersom jag inte sett huset med FÖNSTER!! :-) Så först gick jag runt och fotade dem. :-)

När vi kom ut var det rätt mulet, men varmt.

 
Sen blev det lite ljusare.
Vi har inget handtag till entrédörren, så vi fick gå in och ut genom altandörren. :-)

Snygg isoleringshög va? ;-) Jag får hela tiden för mig att det ser ut som en slaktad soffa. Troligen för att jag hela tiden tänker mig att det ska vara klart inomhus och liksom ser en soffa framför mig, och då förvandlas isoleringen till den soffan, fast sönderhackad. ;-)

Mellan hallen och köket kommer det komma upp en vägg, och där kommer spis och kyl & frys vara.

Fönster till Fröken Lökens rum och till pyssel- & gästrummet och till badrummet längst till höger.

Och sen tog jag lite bilder ute också. :-)

Soffan siktade jag in mig på rätt snart. ;-)

De tre "hörnen" är sovrum, matplats och vardagsrumsdel. 
Här kan man även se att jag lagt kuddar i soffan. ;-)

Sen började det bli dags för matlagning och lagar mat gör vi i lilla Skrutthuset. Det är rätt spartanskt där. Och det är även lite si och så med köksutrustningen. Min "stekspade" för dagen klarade inte riktigt värme... ;-) :-D

Sen åt vi ute. Molnen kom och gick och det blåste rätt friskt, så det var inte så jättevarmt.

Efter maten gick jag in och kollade lite på hur utsikten är där vi sen ska ha köket. Och det kommer ju inte göra ont att stå och diska här. ;-)

Altandörren.

Medan jag lagade maten fixade jag även i Skrutthuset. Och eftermaten fotsatte jag fixa där. Skrutthuset har mest sett ut som ett stökigt förråd, men nu åkte byggrejerna ut och en liten soffa kom på plats. Vi ska även ha ett litet bord där, så att vi kan sitta inne och äta regniga och kyliga byggdagar.

Ett problem vi har är att typ allt vi har där är blått. Och vi är inte speciellt förtjusta i blått någon av oss. Inte alls. Jag gillar rosa, M rött och Fröken Löken byter rätt ofta, men gillar just nu grönt (och lite lila) bäst.

Och det här, det var det bästa på hela dagen! M pausade lekstugebyggandet och gick ner och badade med Fröken Löken. Jag struntade i disken och la mig i soffan. Jag funderade på att läsa lite bok, men valde istället att bara lyssna på lövsuset i träden och familjens skratt vid vattnet och bara vila och njuta. HELT UNDERBART. Det var Perfekt och det fanns inget som kunde göra den stunden bättre än den redan var! :-)

Sen blev det lite kaffe och lite glass till Fröken Löken. Och efter det fortsatte de med lekstugan. I bakgrunden syns Skrutthuset till vänster och nya huset mitt i bild. Själv stod jag utanför tomten, viket man kan lista ut när man ser staketet. ;-)

Finaste fina Fröken Löken tar en liten paus. <3

Lekstugan fick tak och golv idag.

Och sen när disken var diskad, dynor och annat inplockat och lekstugan fotad, så åkte vi hem och njöt av att kunna laga middag i ett riktigt kök. Fröken Löken fick ÄNTLIGEN leka med kompisarna på gatan och de for runt som vildar.

Det har varit en så fantastiskt bra dag. <

1 kommentar:

jacqueline sa...

Such a fabulous day! I love that house and the food you made looks yummie! Thanks so much for sharing your day with us for it made me smile! Have a lovely merry happy week and love to you!