13 juli 2010

Godis för mitt huvud och för min självkänsla ;-)

Efter att mina två jobbiga veckor och sen lite Underbart Bara Vara på det känner jag att jag lite kort vill summera vad jag matar mitt huvud med just nu. :-)

Fortsätta läsa i  
I thought it was just me (but it wasn't) av Brené Brown och Konsten att vara kreativ av Julia Cameron, vilka jag läser i då och då. Samt Good enough: bli fri från din perfektionism av Elizabeth Gummesson.

Inspireras av
Flying Lessons-kursen, I am enough. a self-kindness collaborative, Brené Brown, Sera Beak mm & mfl.

Fokusera på att 
Leka, vila, vara snäll mot mig själv och andra med mera som Mondo Beyondo Dream Lab tar upp. 

Let pleasure be your guide!, på uppmaning av Lotta :-)

Var sann i ditt tal
Ta ingenting personligt
Ta ingenting för givet
Gör alltid ditt bästa
(från boken Fyra grundstenar till ett bättre liv. Din guide till personlig frihet av Don Miguel Ruiz. Väldigt lättläst. Jag läste den på två dagar.) 

Och välja glädje och lycka. :-) ( Läs Kay Pollaks böcker Att välja Glädje och Att växa genom möten om du inte redan gjort det. :-) )

3 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

Ta det inte personligt är BRA!!
Allt för många gör det. Och allt för många är olyckliga för att de tar åt sig på saker dem ej skall. Har råkat ut för det lite för ofta tyvärr. Sett hur många mått dåligt för vad andra tycker och vad man TROR att andra tycker.
kRAM I VÄRMEN

jacqueline sa...

Such a beautiful post!! I am feeling very inspired! Thanks so much for sharing and wishing you a lovely merry happy weekend! Love to yoU!

Charlotte Netz sa...

Det är så mycket roligare att vara med sig själv när man vet att allt man gör är en del i äventyret "the pleasure revolution". Och jag vet att jag har en tendens till att sura ibland (hemma)och inser vad TRÅKIG jag kan vara för mina närmaste (jobbkamrater o vänner får se det bästa liksom). Målet är nu att NJUTA för dagen och sprida den känslan vidare. Speciellt HEMMA. KRAM STINA!