23 juni 2010

Total förvirring ;-)


Jag hittade ett påbörjat blogginlägg om förvirring, vilket näst intill är ett av mina grundtillstånd nu för tiden. ;-) Och eftersom jag hamnat där igen, tyckte jag att det kunde passa nu. :-)

Jag skrev ner lite stödord, och tanken vara att jag skulle skriva ihop det ordentligt. Men nu när jag läser det tycker jag att det är bra som det är. För det är precis så jag känner mig när förvirringen slår till - kortfattad. :-)

Förvirring förändring, nya mål, nya stigar och vägar, lämna de gamla stigarna och vägarna. lära om. mycket jobb och mycket tänk, då det inte sker rutinmässigt än. tröttsamt. motigt. men också spännande och inspirerande.

förändringar förr bara av ondo, nu något positivt. står för nya möjligheter, utveckling.
Nyfiken på vad som ska komma!

Ett tag var jag orolig för att förvirringen betydde att jag var på väg åt fel håll eller att mina mål var fel. Nu vet jag att förvirringen kommer och går och att det är en del av vägen. :-)

"One does not discover new lands without consenting to lose sigt of the shore for a very long time." Andre Gide

1 kommentar:

Jenny Bergvall sa...

Bra skrivet! Känner igen mig!