23 juni 2010

Storstädning i bloggen ;-) & Hur gick tiden så fort??



Ja, lite så känns det. :-) Det känns som en nystart, fastän jag har allt innehåll med mig till den nya adressen. Jag kom på att jag nog tappar en del läsare i adressbytet. Jag får bara hoppas att ni är några som hängde på hit. :-)

Jag har gjort om lite i bloggens utseende nu ikväll, och håller fortfarande på att vänja mig vid det nya utseendet. "VAD ha du gjort??" säger ni, som troligen inte ser någon större skillnad på bloggen. Haha!

Jag ha länge försökt komma på hur jag skulle komma till rätta med att det var för trångt mellan kolumnerna. Och eftersom jag fixat mina kolumner genom att pilla i koden, och hade dålig koll på vad jag egentligen gjorde, så ville jag inte gärna ge mig in i de där koderna igen. Men nu med de nya designfunktionerna är det ju superlätt att få bloggen som man vill. SÅ nu är det luftigare och det ser inte ut som om sakerna i kolumnerna ska ramla in i texten. :-)

Däremot stör jag mig nu på de blågrå skuggorna!! Någon som vet hur man får bort dem?? Och så saknar jag den bakgrund jag hade gjort själv. Det fanns en massa bakgrundsbilder att välja på, men jag hittade inte någonstans där man kunde ladda upp en egen bild. Jag får väl kolla upp hur jag gjorde förra gången och ge mig in i koderna igen... Hm...

Funderade på att göra om blogbannern, när jag ändå skulle göra en ny för den nya bredden, men jag gillar den fortfarande, så den fick bli likadan (även om min rosa-bruna-period lite har gått över). :-)

Tänkte städa lite i kolumnerna sen också. Just nu är de flesta länkarna borta. De försvann i flytten, och det var rätt bra, för det ger mig en anledning att kolla igenom så att jag har de jag gillar där. :-)

Har fixat en "Om mig"-flik också. Det står inget speciellt där ännu. Vad ska man skriva där egentligen? Vad är det man är nyfiken på när man klickar där??

* * * * *

Nu ska jag förbereda mig lite mentalt på att det är Fröken Lökens sista dag på dagis imorgon. Någonsin!! Liksom sina kompisar har hon "vuxit ur" dagis och är helt redo för skolan. Själv har jag varit så otroligt nöjd med hennes dagis och det känns väldigt vemodigt att hon ska sluta. :-(


Fröken Löken sover i sitt gamla rum.

Oj, nu fastnade jag visst i gamla fotomappar. Hur kan tiden ha gått så snabbt??

4 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

sE FINT UT.

Sara sa...

Blå-grå skuggor? Jag kan ett och annat om css och html programmering så om du preciserar lite vad det är du vill ha bort ska jag nog kunna hjälpa dig :)

Sara sa...

Hej igen :)
Jag skickade ett mail till dig angående skuggorna. Hoppas det funkar!

Kram

Mokzan sa...

Ja jag skulle väldigt gärna också vilja veta hur man får in en egen bakgrund, tycker det är konstigt att den funktionen inte finns.
Kan man skapa en ny blogg och föra över inläggen på ett enkelt sätt från den gamla?

Glad Midsommar!