16 juni 2010

Mellanlandning

Ja, det känns lite som en mellanlandning just nu. Jag har jobbat som en tok med ett projekt som skulle vara klart idag. Jag blev klar i går kväll. Så skönt!! Jag har haft gott om tid på mig, men ibland är det som att jag behöver den där extra energin som en deadline ger. Och så hinner jag inte vela så mycket, och vinner en massa tid på det. Haha! ;-)

Idag tar jag det lite lugnare. Dagen började med att M lämnade Fröken Löken på dagis. Kors i taket! Under de fyra år hon gått på dagis har det bara hänt de få gånger jag varit så sjuk att jag inte kommit upp ur sängen! Han ska även hämta henne! Och han började överväga att hämta och lämna henne någon dag i veckan under hösten. Vad händer?? ;-) Haha!!

(Som bakgrund till detta kanske jag ska nämna att Fröken Löken alltid haft korta dagisdagar, så M har inte kunnat lämna och hämta. Fröken Löken gillar även Rutiner, så han har inte FÅTT lämna henne även då han kunnat. Hämta har gått bättre. :-))

På "att göra"-listan för idag och imorgon står göra klart och blogga om mina två sista betongprojekt. Tävlingen pågår till på fredag, men jag behöver bli klar imorgon, för på fredag kommer Stina B och vi ska ägna fredagen och lördagen åt att pyssla, planera och prata. :-) Det låter ju så trevligt att jag nästan blir avundsjuk på mig själv. ;-)


Apropå Stina B - minns ni kanintofflorna från påskkursen? Ni kan nu köpa mönstret till dessa köpa på hennes blogg Get Lucky!! :-)

Nä, nu ska jag ta itu med betongprojekten. Och sen kanske hinna med lite bok i solen, innan vi ska ut till stugan i eftermiddag. Jag ska ta lite foton då. Bland annat har burspråket byggts sen jag var där sist. :-)

2 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

Du har fullt upp hör jag ;-) Samma här.. fast med annat. Inreder uteplatsen och förbereder Jakobs kalas på fredag.
KRAM J

stina sa...

jag är också avundsjuk på dig! ;) men mest på mig!! ska bli jättekul att ses och planera och bygga på vårt imperium. :D