24 juni 2010

Mamman slutar på dagis ;-)



Har just lämnat Fröken Löken på dagis för sista gången. Jobbigt.

Det var en lite bråkig morgon. Fröken Löken känner också att det är sorgligt, och det kom ut som tjafsande och bråk. Men när vi pratade om det blev det lite bättre. Vi pratade om att det ÄR sorgligt att hon slutar dagis. Och att man faktiskt kan vara glad och nyfiken på det nya OCH jätteledsen för att något tar slut - på samma gång.

Det är dags för en förändring - skola, nya fröknar och en del nya kompisar. Hon är för stor för dagis nu. Allt är precis som det ska vara. :-) Men just idag kommer jag tillåta mig att SE just avslutet och att vara ledsen, så att jag får ut det ur kroppen.



Det är världens bästa dagis med väldens bästa pedagoger. JAG kommer att sakna personalen, Fröken Lökens kompisar, den mysiga känslan och liksom hela Dagis. I och med att det är jag som i princip alltid hämtat och lämnat och stått för alla kontakter med dagis, packat dagisväskan, hållit koll på dagis rutiner, utflykter, pepparkaksbak och allt sånt, så har dagis varit en så stor del av MIN vardag också.

Femåringarna har ju under våren haft en inskolning till förskoleklassen och fritids. Men jag tror jag hade behövt det också. Och kanske ännu mer en "utskolning" från dagis. ;-)

Hon hade precis fyllt två när hon började, så hon har gått där i fyra år (skolår).






Så liten.


Och nu. :-)

Förändringen känns. Det gör den.

Inga kommentarer: