17 juni 2010

Summa summarum


Jag tror inte att jag har nämnt det, men för några månader sen kände jag att "Nej, nu räcker det. Nu måste jag sluta fokusera så himla mycket på vad ANDRA tycker och tänker om det jag gör. Min drivkraft måste komma mycket mer inifrån. Alla tycker olika och jag kan inte vara så beroende av andras beröm." När jag såg på det lite utifrån, så kändes situationen helknäpp. (Jag har verkligen inte styrts av andra, men jag har brytt mig för lite om vad jag själv tycker.)

Därför kändes det som en väldig utmaning (på ett bra sätt) att tacka ja till Panduro-tävlingen. Men inte för att försöka vinna, utan för att våga fokusera på att bara ha kul, även om min värsta kritiker (jag själv) konstant upprepat "men det är ju en TÄVLING! du måste skärpa till dig!". ;-) För det är ju precis det motsatta jag behöver göra - låta bli att tänka så himla mycket hela tiden och bara GÖRA och gå ännu mer på känslan. :-)

Och jag tycker att jag lyckades ganska bra. Jag har undvikit att slå knut på mig själv för att få höra att jag är Fantastisk och fokuserat på att bli nöjd själv. En del av mig tycker att mina betongprojekt är alldeles för enkla och att jag borde ha ansträngt mig mer. Och en del tycker att de är Perfekta, färgglada och "jag". Och är nöjd med att jag inte överarbetade allting i onödan. ;-)

Så. Uppdraget är slutfört. Nu ser jag fram emot att sätta mig i solen och läsa om perfektionism. ;-) Haha!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Har suttit och kollat igenom din betonprojekt och dom är ju jättefina, förstår att du känner dig nöjd, x-tra kär blev jag i betonprojekt 3.
Sitt nu och njut av din bok ;) Sommar kramar Jenny

Min vrå... sa...

Bli inte förvånad om du vinner! Jag tycker dina projekt har varit jättefina och nyskapande! Men det såklart som du sa att det är viktigast att man har haft roligt.
Kramar Elin.

Charlotte Netz sa...

Vad kul att se betong med färg - det gillar jag. Blev riktigt sugen att försöka mig på ett eget betong projekt, men liksom du har jag inte huset fullt av hinkar och formar!
Vi får se. Du har i allafall klivit utanför den traditionella betong looken och det ska du ha eloge för!

jacqueline sa...

Yipee and congratz sweet stina on completing the Panduro contest!! I love each and every process you share here with us! Have a lovely merry happy day and love to you!