24 juni 2010

Ett tacksamhetskort & Trevlig Midsommar! :-)

När någonting tar slut är det så himla lätt att försöka gömma undan de ledsna känslorna i någon liten vrå, fokusera på annat och låtsas som att det där ledsna inte finns. I dag har jag varit I de känslorna istället. Jag har funderat på det som varit och det jag kommer att sakna. Jag skrev det föra blogginlägget i fömiddags och efter lunch satt jag och tänkte på allt som vi FÅTT av dagis och "våra" fantastiska pedagoger. (Och jag har jobbat på både skola, dagis och fritids, så jag tycker mig kunna känna igen en bra pedagog när jag möter en. ;-) ) Jag kände att jag ville GE dem någonting, något som liksom kunde beskriva hur oerhört tacksam jag är, men kunde inte komma på något bra. Jag ville inte cykla iväg och köpa en enkel blomma eller något sånt. Jag ville ge dem något som betydde något.


Jag visste att jag inte skulle kunna SÄGA allt det det där till dem när vi sågs, så jag bestämde mig för att skriva ner det. Och till det behövde jag ett kort. Jag gillar egentligen inte att göra kort, och var egentligen sugen på att göra någon sorts tavla, men vågade inte. (Tänk om de bara skulle tycka att den var FUL och KONSTIG!) Så det blev ett mellanting. :-)


Jag blev nöjd. Det var roligt att måla, klistra, kladda och rita. Och det känns väldigt bra att jag fick ur mig allt jag ville tacka dem för. :-) Och extra bra kändes det förstås när de blev glada. :-)


* * * * *

Vi hämtade henne båda två idag. Jag lämnade över kortet och vi pratade och kramades innan vi gick hem. Nu är dagis slut. Konstigt.

Sen firade vi att det är Sommarlov! Vi cyklade iväg och åt glass. Och sen cyklade vi iväg och åt på restaurang. 

(Och jag behöver ju inte nämna restaurangbesöket så mycket. Ni kan få tro att hon satt still, åt upp sin mat ordentligt, inte spottade ut det som var äckligt. Jag tänker inte heller nämna att försöka ta sig från en plats till en annan på cykel med Fröken Löken var som att gå på promenad med en virrig höna. Nej, det nämner jag inte. Det skulle liksom förstöra bilden av den här dagen som en Eftertänksam och Tacksam dag. ;-) )

Nu blir det midsommar. Det blir släktingar, traditioner, liten stuga och myggor. Och ska man följa traditionerna ordentligt blir det väl både väldigt varmt OCH regn. ;-)

Jag önskar er en Riktigt Trevlig Midsommar! Och så ses vi i nästa vecka! :-)

2 kommentarer:

jacqueline sa...

This is such a lovely and so sweet post!! It's so true that sometimes good teachers are just forgotten. I love your card ~ it's beautiful! Thank you so much for such a wonderful reminder that we should be grateful to people around. Have a lovely merry happy weekend and love to yoU!

PErsilja sa...

Så gulligt! Klart de blev glada för det syns ju att du lagt ner kärlek och möda. Blir det nån lulevisit snart då? :) Du skulle ju komma och kika på trädgården...