13 juni 2010

Betongpyssel utom tävlan ;-)

Mina betongpyssel har varit klara några dagar, så det är kanske dags att jag visar upp dem också. :-)

Eftersom jag aldrig testat betong förut började jag med att göra hjärtan. Jag använde isformar från IKEA istället för de tvål formar man fick med i tävlingskitet. Anledningen var bara att jag gillade formen på IKEAs hjärtan bättre. :-) Jag penslade formarna med matolja och följde instruktionerna på kartongen.


Jag hade fått för mig att man skulle vara SUPERsnabb när man höll på med betongen, så det var jag. Det i kombination med att och jag inte hade rätta knycken för att få bort luftbubblorna, gjode att mina hjärtan inte blev så släta och fina som jag hoppats. Men det var kul ändå. :-)

Till mitt första projekt använde jag ett par hjärtan och en större betongplatta som grund. (Den hade jag inte gjutit själv.)


Sedan tog jag fram lite band och funderade på vad som kunde passa bra. :-)


Det blev bra.


Fast finare med två hjärtan. :-)

Fast här någonstans började jag tveka. Jag började bli osäker på om jag verkligen hade band så att det skulle räcka. Och jag kanske behövde fler hjärtan?


Nä, det här skulle ju inte gå. :-S


Det behövdes helt enkelt något STÖRRE för att få balans mellan betong plattan och dekorationerna. Och jag pysslar ju hellre med smått, så jag överlät det till andra och visst blev det bättre då? Även om jag kan tycka att det blev lite för mycket dekorationer och lite för lite betong. ;-)

Inga kommentarer: